חטיבה 188 מסכמת אימון

גאוות שריונרים, לכידות חטיבתית והיסטוריה מפוארת - את כל אלה ניתן היה לראות בעצרת החטיבתית של חטיבה 188 הערב, שסיכמה תקופת אימון מוצלחת ברמת הגולן. מפקד פיקוד הצפון, קצין שריון ראשי, מפקד עוצבת "געש", מפקדי החטיבה בעבר וחיילי החטיבה ומשפחותיהם מילאו היום (רביעי) את היכל רוממה שבחיפה, בדיוק 69 שנים לאחר הקמתה

03.01.17
נגה ברנדר,  מערכת אתר צה"ל

לא במקרה עצרת החטיבה נבחרה להתקיים בעיר חיפה. צעדיה המבצעיים הראשונים של החטיבה, הקרויה גם חטיבת "ברק", החלו כאן. החטיבה הוקמה בשנת 1948 תחת השם חטיבת "כרמלי", ועל תגה צויר אזור חיפה והכרמל. היא צמחה משורות הכוח העברי המגן בארץ ישראל, ומיום הקמתה לחמה בכל החזיתות בחוד הכוחות הלוחמים של צה"ל. מאז ועד היום משמרת החטיבה את הערכים המייחדים אותה שעוברים כחוט השני מדור לדור.

העצרת ציינה את סיומו של פרק אימון החורף אותו קיימה החטיבה בשבועות האחרונים ברמת הגולן. באימון הודגש נושא שיפור הכשירויות המבצעיות, תוך עדכון והתאמת התפישה והיכולות המבצעיות לשינויים החלים כל העת בסביבה המבצעית בה צפויה לפעול החטיבה.

"באימון הגיעו לוחמי ומפקדי החטיבה להישגים מרשימים במיצוי אמצעי הלחימה, בלחימה המשולבת, בכושר הקרבי, כל זאת מתוך רעות הלוחמים המאפיינת את המשרתים בחטיבה. אני סומך על אנשי החטיבה ומשוכנע שיכולות ואיכויות מעין אלו יבלטו גם במבחני האמת המבצעיים איתם תתמודד החטיבה בעתיד", כך אמר מפקד החטיבה, אל"ם ניר בן דוד.

במסגרת הערב הוחלט גם לציין 5 מחלקות מצטיינות מתקופת האימון והתעסוקה המבצעית האחרונים:

מחלקה 3 של פלוגת גולן, גדוד 53, מחלקה 1 של פלוגת כפיר, גדוד 71, מחלקה אחת של פלוגת חרב, גדוד 74, מחלקה 3 של פלוגת אשד, גדוד 605 ואגף השלישות של חטיבה 188. מחלקות אלו נבחרו על ידי המח"ט משום ש"חתרו להישגים ולמצוינות בסביבה המבצעית ומאידך, שאפו כל העת ליצירת סביבה ערכית ואקלים חברתי-ערכי מעורר מוטיבציה, גאווה ותחושת שייכות".