"נוסיף לצעוד בדרך שהתוו לנו נופלי החטיבה"

היום (חמישי) התקיים בהיכל התרבות בצפת טקס התייחדות לזכר חללי עוצבת "ברק", אשר נפלו תוך הגנה על גבולות המדינה וביטחון תושביה

11.02.17
מערכת אתר צה"ל

הטקס התקיים במעמד מפקד פיקוד צפון, אלוף יואל סטריק, קצין שריון ראשי, תא"ל גיא חסון, מפקד חטיבה 188, אל"ם גל שוחמי, המשפחות השכולות וקציני, נגדי וחיילי חטיבה 188 בסדיר ובמילואים.

"הקשר שלנו, מפקדי צה"ל, עמכם- האבות, האמהות, הבנים והבנות, האחיות והאחים, בנות הזוג ובני הזוג - הוא עמוד תווך מרכזי בהיות צה"ל צבא ערכי", פנה אלוף סטריק למשפחות השכולות, "נוסיף ללוות אתכם מתוך הערכה והזדהות עמוקה ומתוך תקווה כי תצליחו למצוא נחמה גם בימי סגריר וכאב".

"מעמד זה", הוא הוסיף, "מתקיים בסימן ציון יובל למלחמת ששת הימים, שבמהלכה נפלו חמישים ושניים מלוחמי החטיבה - אלו שיצאו לשדה הקרב כדי להגן על מדינת ישראל ותושביה ומסרו נפשם למענה. אנחנו נוסיף לצעוד בדרך שהתוו לנו נופלי החטיבה", הבטיח אלוף סטריק, "ולשאת את זכרם בעודנו ממלאים את משימת ההגנה על מדינת ישראל".

"מאז הקמתה", הדגיש מפקד 188, אל"ם שוחמי, "החטיבה לקחה חלק עיקרי בכל מלחמות וקרבות ישראל וכחטיבה סדירה אנו לוקחים חלק משמעותי בביטחון השוטף בגבולות מדינת ישראל ובשטחי יהודה ושומרון".

​"כמדי שנה אנו נפגשים כדי לזכור ולהזכיר", הוא תיאר, "לזכור את חללי החטיבה אשר נפלו בקרב, בהכנות לקרב ובשגרה המבצעית התובענית של החטיבה. לזכור את טובי הדור, אשר הקריבו את היקר מכל".