ערב מורשת של גדוד 71 ברמת הגולן

בתחילת השבוע התקיים ערב מורשת של גדוד 71 בחטיבה 188 ברמת הגולן. הערב נערך בסימן מבצע שלום הגליל ובמסגרתו חנך הגדוד את מכולת המורשת החדשה, אירח את מפקדי הגדוד לדורותיו, ואת מפקדי ולוחמי העבר של הגדוד

26.12.19
מערכת אתר צה"ל

הערב נפתח בגזירת סרט ובחניכה של מכולת מורשת חדשה וניידת, אשר תלווה את הגדוד לכל מקום אשר יעברו. בערב נכחו קציני ונגדי הגדוד ולוחמי ומפקדי העבר וביניהם האלוף במיל' איל בן ראובן, ששירת כמפקד הגדוד בזמן המבצע ולימים מפקד חטיבה 188. "החלטנו להיכנס לפרויקט יצרתי בחדר המורשת מתוך הבנה עמוקה למחויבותינו ואחריותינו...אנו ניצבים כאן הערב, נר שני של חנוכה, בטקס העברת חדר המורשת הגדודי ה'נייח' ל'נייד'", פתח והדגיש סא"ל מיקי שרביט, מפקד הגדוד וגם הוגה הרעיון.

"המחשבה על כך עלתה בראשי כבר לפני מספר שנים", מספר מפקד הגדוד, הרעיון הגיע מתוך ההבנה שהכי טבעי שחדר המורשת ילווה את הגדוד לכל מקום אשר אליו יגיעו, בתקופת אימון וגם בקו. העבודה על הפרויקט והגשמת החזון החלה לפני ארבעה חודשים, בתחילת תקופת האימון.

וכך, במסירות יוצאת דופן נרתמו לעשייה להוצאת הפרויקט לפועל כל אנשי הגדוד, רס"ר הגדוד שרון סוויסה והצוות שלו, מנהלי העבודה, צוות האג"ם, המטבח ומחלקת החינוך.
אחרי תחקיר מעמיק להוצאת כמויות רבות של מידע מאז הקמת הגדוד בערב מלחמת יום הכיפורים ב1973 ועד היום – על עשייתו של הגדוד בכל המלחמות והמבצעים לאורך השנים דרך קשר עם מפקדי ולוחמי הגדוד לדורותיהם. נאספו תמונות מכל התקופות ונבנה קיר הנצחה לחללי הגדוד וקיר עיטורים וצל"שים בשביל לשמר ולכבד את מורשתם וגבורתם של לוחמי העבר.


המקום גם יהווה מרכז למידה עם מסכים וסרטונים בשביל לחזק את המורשת גם אצל לוחמי וחיילי הגדוד הסדירים. בסיום הערב התקיים פאנל ושיח של לוחמי ומפקדי העבר שלחמו בשלום הגליל עם הלוחמים כיום, בו נכחו תא"ל במיל' עמוס כץ, אשר פיקד על הגדוד במלחמת יום הכיפורים ולימים מפקד החטיבה, האלוף במיל' איל בן ראובן, תא"ל במיל' אביגדור קליין, שלימים גם קצין שריון ראשי ועוד רבים שלחמו בגבורה במבצע. בחלקו האחרון של הערב התכנסו כולם לשמוע סיפור מורשת קרב מרתק על מלחמת שלום הגליל מפיו של מפקד הגדוד בזמנו, תא"ל (במיל') איל בן ראובן, שפתח בפני המפקדים את סיפור הגדוד.

"שוחחנו אני ואיל על אתגרי העבר מול אתגרי ההווה", מספר מפקד הגדוד, "אמנם יש דברים שהשתנו ממלחמת שלום הגליל אך ישנם דברים שהיו ופועמים בנו גם היום. כאז גם היום, צוותי הטנקים הם לוחמים הנעים תמיד קדימה אל עבר היעד, נחושים לעמוד במשימתם עד לתקיעת דגל ביעד אליו נשלחו, לצד אחריות ומחויבות למקצוע הצבאי, בהובלת מפקדים שהולכים תמיד קדימה ולאור מורשת עמוקה וזיכרון חרוט המייצר ערך ותחושת שליחות." הוא מדגיש.

"יקיריי לוחמי העבר״, מסיים מפקד הגדוד, סא"ל מיקי שרביט, "אני מתחייב בפניכם, כי בעבר כך היום ובעתיד, גדוד 71 ימשיך לצעוד בראש, ללכת קדימה, לעמוד במשימותיו לאור המטרות ולאור מסורת הגדוד והמורשת הנאצלת של נופליו".