סא"ל טל אלקובי מעביר את הפיקוד על גדוד "סופה" לסא"ל דורון סער

30.06.20
מערכת אתר צה"ל

בשבוע שעבר התקיים טקס החלפת מפקד גדוד "סופה" (53) של חטיבת השריון 188 "עוצבת ברק", סא"ל טל אלקובי, שנערך בראשות מפקד "עוצבת געש" תא"ל דן נוימן ומפקד "עוצבת ברק", אל"ם ניר רוזנברג.
סא"ל דורון סער נכנס לתפקיד מפקד הגדוד לאחר שמילא שורה של תפקידים בליבת העשייה המבצעית.

"לפני כ-3 שנים קיבלתי את הבשורה- "סוכמת לתפקיד מפקד גדוד סופה- 53". מיד, עם ההתרגשות על קבלת התפקיד, התחילו לרוץ בראשי מחשבות על תהליך הכניסה", סא"ל אלקובי היוצא חוזר אחורה לרגע בו קיבל את הבשורה על קבלת תפקיד המג"ד.
"לאט לאט, התחלתי להכיר את הגדוד ואת אנשיו והבנתי מהר מאוד שיש לפניי גדוד מנצח, מוביל, עם סטנדרטים גבוהים ובעיקר אנשים טובים".

במשך שנתיים גדושות הוביל סא"ל אלקובי את הגדוד בתעסוקות מבצעיות מאתגרות ותקופות אימון משמעותיות. ביניהן, לקח חלק והוביל את הגדוד במבצע "מגן צפוני" שבגבול לבנון, ביצע מעצרים, תפס פעילי טרור ואמל"ח בגזרת איו"ש. הוא דאג להמשיך את קודמיו בהנחלת המורשת של לוחמי העבר ולספר את סיפורי הגבורה של הגדוד.

עכשיו, הוא מסיים את תפקידו ומקבל את הפיקוד על גדוד הטירונים של חיל השריון בחטיבת ההכשרה בשיזפון, שם יהיה אחראי על הכשרת הטירונים והפיכתם ללוחמים איתנים, מקצועיים וערכיים.

"מפקדים ולוחמים", מסכם סא"ל אלקובי, "עברנו יחד תקופה לא קצרה, תקופה בה השתדלתי לממש את אחריותי ולהכין אתכם הכי טוב שאני יכול למלחמה. לדאוג לכך שביום פקודה תדעו לעלות על הרק"מים, להגיע לחזית, להילחם ולנצח."

את הפיקוד על הגדוד הייחודי בעל המורשת המפוארת מקבל סא״ל דורון סער, שחוזר לפקד על הגדוד בו גדל: ״את כל תפקידיי כקצין לוחם עברתי בגדוד 53״, מספר סא״ל דורון, "לאורך כל שנותיי בגדוד ספגתי והתחנכתי על ערכיי המצוינות של הגדוד, ועל האנשים האיכותיים ביותר שיש במדינת ישראל. עבורי גדוד 53 הוא בית, היה - ותמיד יהיה״.