עצרת עוצבת 'ברק' בסימן 50 שנים למלחמת יום הכיפורים

06.07.23
מערכת את"צ

עצרת "בזכות גבורתם" של עוצבת 'ברק' (188), בסימן 50 שנה למלחמת יום הכיפורים, התקיימה השבוע (שלישי) באתר המורשת של החטיבה, "אתר ברק".

העצרת נערכה בראשות מפקד פיקוד הצפון, אלוף אורי גורדין, ובהשתתפות מפקד אוגדה 36, תא"ל דדו בר כליפא, קצין השריון הראשי, תא"ל הישאם איברהים, מפקד עוצבת 'ברק' (188), אל"ם אור וולוז'ינסקי, מפקדי ולוחמי החטיבה לדורותיהם, בני המשפחות השכולות ואורחים נוספים.

במהלך העצרת הוצגה עשייתם הענפה של אנשי החטיבה במלחמת יום הכיפורים, וכן המסר העיקרי, גבורתם של מפקדי ולוחמי העבר שבזכותה ניתנה לנו הזכות להמשיך את עשיית החטיבה ולהנחיל את מורשתה.

לאורך היום התקיימו מפגשים של לוחמי העבר עם לוחמי החטיבה באתרי ההנצחה השונים, שם סיפרו את סיפורי מורשת הקרב שלהם. כמו כן, נערך טקס התייחדות לזכר חללי החטיבה, בו לקחו חלק מפקדי ולוחמי החטיבה לדורותיהם ובני המשפחות השכולות.

"חטיבה 188 מבוססת על מורשת עבר מפוארת, אך גם על הווה מצוין שמורכב מאנשים הבטוחים בצדקת דרכינו",אמר מפקד החטיבה, אל"ם אור וולוז'ינסקי, "אנשים שיעשו הכל על מנת להיות מוכנים יותר למערכה הבאה".

"גם בימים אלו אנו עדים לכך שהאיומים על המדינה שלנו לא פסקו. ממש בשעה זו שאנחנו כאן גדוד 71 הוקפץ לפעילות מבצעית בגזרת יהודה ושומרון", הוא הוסיף, "אנו נדרשים לכוח צבאי חזק ועוצמתי על מנת לתת ביטחון בעמנו".

"דור 73, המשפחות השכולות, מאחוריכם יושבים דור חדש של לוחמים, מפקדים ותומכי לחימה, שרוח חטיבת ברק פועמת בהם - ביניהם לוחמי פלוגות הטנקים, ההנדסה והחי"ר, אנשי המפקדה וכלל האנשים המסייעים, אנשי החטיבה ואני בראשם מתחייבים להמשיך את מורשת המצוינות, המקצועיות, רוח הלחימה ואת מורשת הרעות וגאוות היחידה", סיכם אל"ם וולוז'ינסקי, "אז, זה היה 'בזכות גבורתם', היום האחריות היא שלנו".

צילום: שירן רוקובן.