כנס של כלל מפקדי חטיבת השריון 188 לדורותיהם

10.04.24
מערכת את"צ

״אני מתרגש לעמוד פה היום ולדבר איתכם, הנוכחות שלכם מחייה מחדש את המורשת של חטיבה 188 - חטיבה שבה עוצמת האנשים המשרתים לא נופלת מעוצמת הטנקים- זהו מופע בו ההיסטוריה שעליה גדלנו וממנה למדנו רבות פוגשת את ההיסטוריה של המחר״

אתמול (ג) התקיים כנס של כלל מפקדי חטיבת השריון 188 לדורותיהם בהובלת עמותת ברק, בו חנכו לראשונה את אתר ההנצחה והמורשת של החטיבה, בסימן מלחמת חרבות הברזל.

חטיבה 188 הובילה את כוח הטנקים הראשון מגדוד 53 שהגיע להילחם ביישובי העוטף וניהל קרבות בלימה קשים ב7.10 שהצליחו ״להפוך את הקערה״ ולמנוע אסון גדול יותר ולהציל אזרחים רבים והמשיכה וניהלה לחימה עצימה ומשמעותית בצפון ובמרכז רצועת עזה במשך מעל 100 ימים.
כעת החטיבה פרוסה לכל אורך גבול לבנון קרוב לחודשיים ומבצעת מדי יום פעילויות של הגנה והתקפה בגזרה הצפונית.

בכנס השתתפו מח״טי ומג״די עבר מדור כיפור, לבנון הראשונה והשנייה ועוד. ״יש קשר חשוב והכרחי בין מפקדי ולוחמי העבר בחטיבה לאנשיה היום, אנחנו לומדים מכם המון, בהקשרי המורשת וגם בהקשרי המוכנות שלנו לעתיד. יש לזה ערך עצום, למפקדים וגם ללוחמים שבקצה״ כך אמר מפקד חטיבה 188 אל״ם אור וולוז׳ינסקי, ״ב-7 באוקטובר התעוררנו כולנו לאותו יום ארור, ויצאנו להגן ולהילחם על המדינה שלנו״.

במהלך היום התקיים טקס הצבת מזוזה באתר המורשת וההנצחה, הנחת אבן פינה לזכר נופלי צוות הקרב החטיבתי 188 במלחמת חרבות הברזל, פאנל מפקדי גדודים וסיכום פרק הלחימה הראשון של החטיבה בדרום.