המסע שלוקח את לוחמי השריון לקצה

12.12.16
מערכת אתר צה"ל

את מסלול ההכשרה בפלס"ר 401 מסיימים הלוחמים בשבוע מלחמה מאתגר במיוחד. מה עושים בו, ואיך נראה המסע המסכם?

הדרך לפלס"ר 401 מתחילה בגיבוש אותו עוברים המתגייסים לחיל השריון בבסיס ההכשרות בשיזפון. מי שצולח את השלב הזה מתחיל שנה של הכשרה, שבסופה הוא הופך להיות חלק מהיחידה.

את מסלול ההכשרה מסיימים הלוחמים בשבוע מלחמה מאתגר במיוחד, שבסופו הם עורכים מסע במעלה הר הסרטבה.

במהלך השבוע, שנערך במתאר לבנון, הם מסכמים את כל סוגי הלוחמה שהם למדו, בתנאי שטח שונים: סבוך, בנוי או בשטח פתוח. בנוסף מבצעים הלוחמים משימות תצפית והסוואה לצד פטרולים. התרגיל מתחיל באזור של צומת מחניים ומסתיים באזור של חורפיש. מדובר בהליכה מאוד ארוכה בשטח הררי וקשה.

מדובר באירוע שמתרחש פעמיים בשנה, במהלכו פוגשים המסיימים את לוחמי היחידה באקט שמסמל את "קליטתם" כלוחמים מן המניין. בתום השבוע מתקיים המסע שאורך כ-10 ק"מ בעלייה תלולה.

ומה עושים אחרי ההכשרה? לאור העובדה שמדובר ביחידה קטנה, נדרש מלוחם בפלס"ר 401 לגלות עצמאות רבה, אחריות ומחויבות ליחידה ולמשימה – בשגרה ובחירום.

לוחמי הפלס"ר הם אלו שנכנסים ראשונים לשטח, באמצעות שיטות הסוואה ייחודיות להם, ומביאים את תמונת המצב העדכנית ביותר מהשטח הנוגעת לאויב. כך, לוחמי היחידה מתפקדים כאיש הקשר של מפקדת החטיבה מהשטח, ומהווים כמקור הידע המהימן והראשוני ביותר אשר משפיע על כניסת לוחמי החטיבה לקרב.