מסע "מגלים עצמאות" של חטיבה 401

השבוע הסתיים מסע של חטיבת השריון 401, בסימן 70 שנים לצה״ל ולמדינת ישראל, בעקבות סיפורי הקרבות ומורשת הקרב ממלחמת העצמאות ועד היום ולזכר כלל חללי החטיבה.

22.04.18
מערכת אתר צה"ל

מדובר במסע בן שלושה ימים, המהווה את פרויקט הדגל החטיבתי ואשר הגיע לשיאו בצעידה של כלל חיילי ומפקדי חטיבת השריון מנחל עיון ועד מטולה, בשטחי הכינוס של החטיבה ממלחמת לבנון השנייה. 

למסע העוצמתי והמרגש הצטרפו גם כן משפחות וילדים, לצעידה בעקבות המורשת. המסע נחתם בטקס יזכור חטיבתי במטולה לזכר כלל נופלי החטיבה.

מדברי מפקד החטיבה, אל״ם אוהד נג׳מה, המוביל את המסע: ״מסע ׳מגלים עצמאות׳ הוא מסע חטיבתי שנועד לציין את 70 שנות קיומה של מדינת ישראל. הקמתה של המדינה הייתה במסגרת מאבקה של האומה על חירותה, ושיאה היה בפלישת חמשת צבאות ערב ב-15 במאי 1948".

"המסע נועד להפגיש את הלוחמים עם סיפורי הקרבות ומורשת הקרב ממלחמת העצמאות ועד מלחמת לבנון השנייה",  המשיך אל"ם נג'מה, "כל זאת תוך מתן דגש לערכי אהבת הארץ, השליחות, הרעות והגבורה. חשיבות הרוח והלכידות של כוחות צה״ל שלחמו במסגרת מלחמות ישראל הובילו להשגת ניצחון בכל עימות. מחובתנו להכיר את סיפורי הגבורה ולעסוק במורשת הקרב הצה״לית והחטיבתית לאורך שנות קיומה של המדינה״.