"הסתערנו ועצרנו את המחבל בתוך שניות"

אתמול (שני) בשעות הערב סיכל כוח צה"ל מחטיבת השריון 401 פיגוע דקירה בצומת בית ענון. מחבל חמוש בסכין מתקדם לעבר כלי הרכב בו היו הלוחמים, אך בזכות הערנות והמוכנות שגילו נמנע פיגוע והמחבל נעצר.

02.01.18
מיכאל אוריה, מערכת אתר צה"ל

"היינו בתוך הג'יפ הצבאי, כשלפתע זיהינו אדם בודד הולך במהירות לעברנו, כמעט רץ. לא היה עוד איש בצומת, ומיד הבנו שמדובר בחשוד", משחזר סגן שחר, מפקד מחלקה בגדוד 52. 

"הכל קרה מאוד מהר, ממש כמה שניות", הוא מסביר, "ברגע שיצאנו מהרכב והתחלנו בנוהל מעצר חשוד, המחבל נרתע מהחזות והמוכנות המבצעית שלנו ומיהר לזרוק את הסכין. מיד הסתערנו עם נשקים שלופים, הרחקנו את המחבל מהסכין ועצרנו אותו. זאת התוצאה של תרגול, דריכות וערנות בשטח".

"אנחנו מודעים למתיחות שמלווה את הגזרה בחודש האחרון, ואנחנו עושים הכל בשביל להיות הכי מוכנים לכל תרחיש", אומר סגן שחר ומוסיף: "חשוב לי שאזרחי מדינת ישראל ידעו שאנחנו פה בשביל לשמור עליהם. המטרה שלנו היא להיות הגוף שחוצץ בין כל גורם עוין לציבור הישראלי, וזה שיבלום כל ניסיון לפגוע בחפים מפשע. אני חושב שהאירוע הזה הוא רק דוגמה לפעילות שאנחנו מבצעים פה מדי יום, ונמשיך לעשות הכל בשביל למנוע גם את האירועים הבאים".