הכירו את מפקדות הטנ"א המבצעיות של 401

הכירו את ארבע מפקדות פלגות הטנ"א (טכנולוגיה ואחזקה) המבצעיות של חטיבת השריון 401

15.02.21
מערכת אתר צה"ל

החטיבה כוללת שלושה גדודי שריון וגדוד הנדסה, לכל אחד מהם קצינה שאחראית על אחזקת אמצעי הלחימה והטכנולוגיות בגדוד, ותקפוץ לשדה הקרב בכל טיפול בתקלה או חילוץ מורכב ככל שיידרש.

סגן שיר חסון מפקדת פלגת הטנ"א בגדוד 46: "כל המפל"גיות בקשר טוב, אנחנו מתייעצות אחת עם השניה ותומכות אחת בשנייה. זה יתרון עצום בשבילנו להיות מאוחדות כי אנחנו היחידות שבאמת נבין את ההתמודדויות אחת של השניה".

סגן ליאור גרשנוביץ, שנכנסה בשבוע שעבר לתפקיד בגדוד 9 מספרת: "רציתי להגיע לגדוד 9 כי רציתי לחוות את עולם השריון. אומנם חוויתי חילוצים ורכשתי כלים בתפקידיי הקודמים אבל לא יצא לי להתעסק בטנקים, שזה עולם שמאוד עניין אותי. רציתי להתעמק בזה ולאתגר את עצמי יותר".

סגן עדי יעקב מגדוד 601: "בגדוד שלי, גדוד ההנדסה של החטיבה, יש אתגר משמעותי בגלל סוגי הרק"ם המגוונים שיש בו: פומות, D9, באגרים, שופלים, נגמ"שים, לת"ק, אופטיקה, מח"ם, נשק ותחמושת. כל המילים האלה שחלקן נשמעות בג'יבריש הן למעשה לב הגדוד. ידעתי שכאן אני אעשה תפקיד משמעותי ואתרום באופן מקסימלי כמפקדת".

סגן נועה כהן מגדוד 52: "אנחנו אחראיות על הטנקים בגדוד וזה דורש המון מקצועיות. מעבר לזה גם בחירום יש לנו תפקיד משמעותי, לדוגמא אם טנק נתקע במהלך פעילות בשטח אויב אנחנו נידרש לחלץ אותו ולתפעל את האירוע במהירות, לפעמים תחת אש וכמובן בלחימה משמעותית נידרש גם לחציית גדר.
תפקיד קצינת טנ"א בחטיבה 401 מספק תחושת גאווה ושליחות, ולזה נלווה גודל האחריות - אחריות על כשירות הגדוד למלחמה".

מפקד הטנ"א החטיבתי, רס"ן ליאור עטיה מסכם: "תפקיד מפל"ג הטנ"א תומן בחובו רמות ניהול גבוהות של כוח אדם ותכנון אינטנסיבי של אחזקת האמל"ח והטכנולוגיות. האחריות היא רבה, אין דבר שלא מתבצע בסטנדרטים גבוהים מאוד בהתאם לדרישות מהשטח על ידי הקצינות המוכשרות הללו. בהזדמנות זו נאחל יום האישה שמח לכל נשות ישראל ובפרט לנשות הברזל".