ביקור חגיגי במיוחד בחטיבה 401

04.05.23
מערכת את"צ

ביום שני האחרון התקיים ביקור של חברי עמותת חיל השריון בגדוד עשת של החטיבה, כחלק משיתוף הפעולה המשמעותי והפורה המתקיים לאורך השנה.

אל הביקור הגיעו 30 חברי עמותה, מפקדי עבר בחיל השריון ככלל ובחטיבה 401 בפרט, וביניהם אפילו מח"ט 401 בשנת 1979, תת אלוף יצחק רבין.

הביקור נפתח באנדרטת חץ שחור הצופה על עזה, בשיחת פתיחה של מפקד החטיבה אלוף משנה בני אהרון אשר שיתף את חברי העמותה בעשיה החטיבתית וביעדים אשר הוא מציב במסגרתה.

לאחר מכן ניתנה סקירה גיאוגרפית- התיישבותית על ידי קצין הביטחון של מועצת חוף אשקלון מר אמנון זיו, אשר סיפר על חוויותיו במסגרת תפקידו ועל איך חיים לצד איומים ועיתות מתח.

מאנדרטת חץ שחור המשיכו חברי העמותה לביקור בצק"מ של גדוד "עשת" 9, אשר נמצא בתעסוקה מבצעית בגזרה בימים אלה. צוות הטנק אשר נמצא בצק"מ שוחחו עם חברי העמותה והסבירו על השגרה המבצעית בה נמצאים בימים אלה, ואף עלו על הטנק לסיור מיוחד שהעלה נוסטלגיה בקרב המבקרים.

לאחר ארוחת צהריים חגיגית, פגשו חברי העמותה את מפקד גדוד "עשת" 9, סגן אלוף אליעזר אברמוביץ, ושמעו ממנו על היכולות המיוחדות שהגדוד מפעיל ועל ההישגים המבצעיים הרבים אליהם מגיע הגדוד.

חלקו השני של היום עסק בעשיה האזרחית בעוטף. חברי העמותה ביקרו במרכז "נתיב לשלום", הנמצא במושב נתיב העשרה - המושב הדרומי ביותר במועצת חוף אשקלון.

לאחר צפייה בסרט המספר את סיפור החיים בעוטף עזה, נסעו חברי העמותה לחומת ההפרדה הממוקמת בצמוד למושב ולקחו חלק במיצג "נתיב לשלום", הכולל אלפי אבנים צבעוניות המודבקות על חומת הבטון ומעבירות מסר מרגש.

מפקד החטיבה, אלוף משנה בני אהרון, סיכם את היום: "מרגש אותי לפגוש אתכם, האנשים שהתוו את הדרך שלנו, כל אחד והמורשת שמביא איתו".

חטיבה 401, עוצבת עקבות הברזל, תמשיך לצעוד בדרכי המורשת שלה ולהעמיק את החיבור בין מפקדי העבר למפקדי ההווה.