52 לקחו אותנו אל מאחורי הקלעים של "התרגיל המושלם"

בשיאה של הסערה, יצאו השריונרים של גדוד 52 בחטיבה 401 לתרג"ד, שלא יכול היה לקרות בלי המעטפת המנהלתית, הלוגיסטית והרפואית של הגדוד. קיבלנו הצצה מהקרפ"ג, מהמפ"ם ומהקשר"גית, והכרנו את החלקים השונים שמשלימים את הפאזל הגדודי

08.02.23
איה חיימוביץ', מערכת את"צ

כשהרוחות סערו, השמיים קדרו וחולות רמת הגולן הפכו לבוץ רטוב ועמוק, השריונרים של גדוד 52 בחטיבה 401, הבינו שדווקא עכשיו - הם לא יכולים לעצור.

בגשם זלעפות יצא לוחם אחד מהטנק, רכן מעל רצועת הברזל העצומה והמלוכלכת, והחל לטפל ב"זחל". באותו הזמן ממש, ביצעו חבריו פריקה וטעינה של ציוד מהטנק, והאחרים - יצאו בין רעם לברק לעזור לטנק השכן בפינוי פצועים.

בשביל השריונרים בחטיבה 401, התרחיש הזה היה חלק מהתרג"ד האחרון - כזה שהציב בפניהם אתגר, לימד אותם ומתח את היכולות שלהם לקצה.

תרגיל כזה בתנאים כאלה, או בעצם כל תרגיל שהוא, לא יכול להתקיים בלי מעטפת. כזו שתעניק ללוחמים ולמפקדיהם את כל מה שיצטרכו כדי להתאמן בצורה המיטבית, וביום פקודה - להילחם ולהגן על המדינה ברמה הטובה ביותר.

אבל מי בונה את המעטפת הלוגיסטית הזו? ומה עושים החלקים הרבים בפאזל שמרכיבים את השלם? יצאנו לפגוש כמה מהם, ולגלות את כל הסודות שמאחורי "האימון המושלם".

"כשאני נכנס לשטח האויב ונקרע לי הסרבל, נגמרת התחמושת או אוזל המזון - המעטפת של הגדוד צריכה לדעת איך 'לדחוף' לי את הדברים האלו פנימה, ולאפשר לי להתקיים לאורך זמן מעבר לגבול", מסביר סרן טל אטיאס, מ"פ בגדוד 52.

בתרגיל, הגדוד נאלץ להחליף את המדים הרטובים ואת הציוד שנפגם כתוצאה מהסופה המשתוללת, וכאן - חלק נוסף במעטפת נחלץ למשימה.

"המפ"ם דאג לכל הדברים שנזקקנו להם מהעורף ('שטח הארץ'), והעביר לנו אותם בשיירות אספקה מאובטחות שנכנסו עד לכלים שלנו שהיו ב'שטח האויב'", משחזר המ"פ, סרן אטיאס, "הם הביאו לנו את המדים היבשים, הלחם הטרי והמים הנקיים - כך שלא יחסר לנו דבר".

אבל כמו בכל צוות - בלי תקשורת, שיתוף הפעולה לא יכול היה לקרות, וכאן - נכנסת לתמונה הקשר"גית, סגן מאיה דנגוט.

כפי שהבנו מסגן ד"ר מרגלית, מסרן יוסף ומסגן דנגוט - כלל החלקים בפאזל חייבים לעבוד יחד בהרמוניה על מנת ליצור את התרגיל המושלם. "לא סתם הגדוד שלנו הוא אימפריה", מתגאה סרן אטיאס, "כל הלוחמים והחיילים במעטפת המנהלתית, הלוגיסטית והרפואית של הגדוד הם חלק הכרחי ומשמעותי, שמסייע לנו בהשגת המטרות שהציבו לנו".

הם, שנכנסים לתרגיל עם שני כובעים ונדרשים לדאוג גם לעצמם וגם ללוחמים שבחזית - מאפשרים את רציפות המערכה. הם עובדים כפליים ודואגים לספק את המעטפת המושלמת, ובזכותם, גם בגשם זלעפות, זכינו לראות את הלוחמים מגיחים לכמה רגעים מהטנק, יושבים מתחת לצריח, ומחייכים.