גדוד 82 זכה בפרס הרמטכ"ל ליחידות מצטיינות לשנת 2018

25.12.18
מערכת אתר צה״ל

גדוד 82 מחטיבה 7 זכה אתמול (שני) בפרס הרמטכ"ל ליחידות מצטיינות לשנת 2018, על פעילות יוצאת דופן בתעסוקה מבצעית בגבול עזה והמשך פיתוח חיילים ומפקדים מבחינה אימונית ומבחינה אישית. גדוד זה הינו גדוד הטנקים הראשון של צה"ל, אשר נלחם בכל מלחמות ישראל, ומאז ועד היום מהווה חוד החנית בכל גזרה אליה נדרש.

הגדוד הוקם במלחמת העצמאות כגדוד הטנקים הראשון בצה"ל. תחילה הוקם כגדוד השני בחטיבה 8 (כיום חטיבת מילואים), ומכאן שמו. בהתחלה היו ברשות הגדוד שני טנקי "קרומוול", אחד ללא מנוע והשני ללא תותח אך הם השלימו אחד את השני ועשו חיל במבצעים השונים. תחת גדוד 82 ארבע פלוגות: פלחו"ד "אלון", פלוגת "גולן", הפלוגה המסייעת ("ברק") ופלוגת המפקדה.

בשנה החולפת, גדוד 82 תפס קו בגזרת עזה, בדיוק כאשר התחילו הפרות הסדר, ובאופן קבוע העבירו את ימי השישי שלהם על הגדר. לאורך התקופה הזאת הם היו כוח השריון ששמר על תושבי עוטף עזה ובלם כל סיכוי לאירוע מתפרץ אל מול המציאות המורכבת. בסיום התעסוקה המבצעית הגדוד קיבל צל"ש על פועלו המשמעותי בתקופה המבצעית המורכבת.

אחד האירועים הבולטים של הגדוד בגבול הרצועה, קרה בערב ליל הסדר, מפקד טנק מפלוגת "גולן" זיהה בקשר התקלות של כוח אגוז עם חוליית מחבלים. הוא החליט לקחת יוזמה ולהתקדם לעבר כוח אגוז, כאשר הם נמצאים בגזרה שרחוקה ממנו. לאחר מכן, הצטרף אליו מפקד הפלוגה, סרן דניאל שטולמן, וכאשר הגיעו לנקודת האירוע סיכלו כל חשש לסכנה לכוחותינו. על האירוע הזה מפקד הטנק קיבל את צל"ש אלוף פיקוד הצפון.

אותו אירוע הוא רק אחד מיני רבים שגדוד 82 סיכל במהלך התעסוקה בעזה. במהלך השנה השתתפו חיילי החטיבה בהצטיינות בתרח"ט צק"ח גדעון, אותו הובילו, חגגו 70 שנה וכרגע מסיימים תעסוקה מבצעית משמעותית בחטמ"ר "יהודה" בה סיכלו פעילויות וביצע מעצרים רבים ותפיסות אמל"ח. לצד ההישגים המבצעיים בגזרות השונות, גדוד 82 קיים אירועים חינוכיים רבים, מתוך ההבנה שפיתוח החייל הוא בסוף מה שיוביל ליוזמה מבצעית. מאז ועד היום גדוד 82 ישאר ראשון בכל חזית אליה ידרש.