אל"ם אודי צור נכנס לתפקידו כמפקד עוצבת "סער מגולן"

14.08.19
מערכת אתר צה״ל

מפקד עוצבת "סער מגולן", אלוף-משנה אודי צור נכנס היום (רביעי) לתפקידו. טקס החילופים נערך באתר ההנצחה של עוצבת "סער מגולן" בלטרון, במעמד סגן ראש המטה הכללי, אלוף אייל זמיר, מפקד פיקוד הצפון, אלוף אמיר ברעם, מפקד עוצבת "געש", תת-אלוף אבי גיל, מפקדים, לוחמים, בני משפחה ומוזמנים נוספים.
 
אלוף-משנה אודי צור מחליף בתפקידו את אלוף-משנה רומן גופמן, אשר כיהן בתפקיד זה במהלך השנתיים האחרונות ויכנס לתפקידו החדש כמפקד עוצבת "הבשן".  


"בפיסת האדמה הזו שאנו עומדים עליה, במרחב שבין חולדה ללטרון בשער לבחירתנו ירושלים שזורות שכבות של היסטוריה ומורשת", פתח ואמר מפקד עוצבת "געש", תת-אלוף אבי גיל. "כאן החלה מורשת חטיבה 7. מאות מטרים מכאן בקרב הראשון של חטיבה 7 במסגרת קרבות 'בן נון', טמונים שורשי הרוח והנחישות החטיבתיים, יסודות הפלדה הרועשת והגועשת המהווים את שלד החטיבה".

"רומן, הכנת את חטיבה 7 לניצחון במלחמה. 'הערב'. פעמיים עמדת בראש החץ החטיבתי בשערי רצועת עזה, נכון ומוכן להילחם. בעבודה קשה וחרף כל קושי, הובלת את החטיבה ל'קצה החץ הכחול ומעבר לו'. בדגש על 'המעבר לו'- צמד מילים שמבטאות את אישיותך ודמותך הססגונית והעשירה. בשם צה"ל כולו. אני מבקש להודות לך על תקופת פיקוד מנצחת, על חוכמת טקטיקה, אומץ לב, מעוף התפיסה וחישול המערכה!

"אודי, אתה חוזר הביתה", סיכם תא"ל גיל. "אבל הפעם להוביל את חטיבה 7, בה צמחת, גדלת והתעצבת. אתה נכנס לתפקיד בתקופה מבצעית שאתגריה הולכים ומועצמים, בזירה הדרומית ובזירה הצפונית. יש לי יסוד סביר להניח שבמשמרת שלך תידרש החטיבה להילחם ולנצח ניצחון חד וברור. סמוך ובטוח ביכולתך להוביל, לסחוף ולנצח בכל מבחן שתדרשו אליו. עיני מפקדיה ולוחמיה של החטיבה נישאות מרגע זה ואילך אליך".  
 
מפקד עוצבת "סער מגולן" היוצא, אלוף-משנה רומן גופמן אמר בהתרגשות: "חטיבה 7, תם ולא נשלם. וכיוון שלא נשלם אני מצווה אתכם, בשכבכם ומקומכם ללמוד וללמד, לשמור ולעשות, לעשות רוח חטיבה 7: רוח החטיבה מחלחלת בזכות תהילת העבר ונובעת מתוך טביעות המגף וקוליס הזחל".

"רוח חטיבה 7 מתהלכת בשדות העשייה והקרב מתוך אין ספור פעולות קטנות שלכם, מפקדים ולוחמים. יום יום, שעה שעה, בסובלנות, בהתמדה, בחריקת שיניים. היא מתהלכת בבדיקות חיוניות, כן בבדיקות חיוניות, היא מתהלכת בתרגולת, בטכניקה קרבית, ב'דע את האויב', בסכין הפלסים וב'מוד' אימון מעיל רוח. חברים יקרים, תם ולא נשלם. רוח חטיבה 7 מפעמת בנו ודוחפת לפעולה- לכו ישר, לכו לבד אל תפחדו, ועל עקבותיכם יבוא צה״ל כולו". 

"זכות גדולה נפלה בחלקי היום. הזכות לפקד ולהוביל אתכם מפקדי ולוחמי חטיבה 7", שיתף מפקד עוצבת "סער מגולן" הנכנס, אלוף-משנה אודי צור. "מראשית הקמת המדינה נוצרה חטיבה 7 כאגרוף המחץ וכוח ההכרעה של צבא ההגנה לישראל. כאן, בשדות הקטל של לטרון עוצבה רוח החטיבה- עמידה במשימה בכל מחיר וחרף כל קושי, נחישות בלתי מתפשרת, רעות ואחוות לוחמים, יוזמה ומנהיגות".

"אבל לא פחות מכך גם ההבנה שהמשימה עומדת לאור המטרה ותוך תחבולה ונועזות פרצה החטיבה את דרך 7 הלא היא דרך בורמה ואפשרה את הסרת המצור מעל ירושלים. בזו הרוח כשהמורשת המפוארת נטועה עמוק בשורשינו ועם המפקדים והלוחמים הטובים ביותר של עם ישראל נכריע את אויבנו גם במערכות הבאות.

"מפקדי ולוחמי החטיבה, לנו האחריות, יחד, להמשיך להתעצם, לבנות את כוחנו, ולהתאים את עצמנו לשדה הקרב, להגן על גבולות המדינה ואזרחיה ולפעול נוכח פני האויב באופן חד, מדויק וקטלני".