יום כשירות פלוגתי של חטיבה 7 בגבול סוריה

11.02.19
מיכאל אוריה, מערכת אתר צה"ל

פלוגה ג׳ תופסת קו בגזרת גבול סוריה, כל הטנקים מפוזרים ב5 מוצבים שונים בכלל הגזרה בכדי לשמור את הביטחון השוטף בגזרה. כל החיילים תמיד בדריכות גבוהה על מנת להיות צעד אחד קדימה לפני כל אירוע בגזרת רמת הגולן. מעבר לכך, ההפרדה הפיזית יוצרת ניתוק משמעותי בין כלל חברי הפלוגה ולכן מפקד הפלוגה חשב על רעיון יצירתי לשמור על לכידות הפלוגה גם במרחק הפיזי הגדול. מכאן נולד הרעיון ליום כשירות פלוגתי.

היום נועד לישר קו באופן מקצועי בכלל מקצועות הטנק ולהעלות את רמת היכולת בקרב כלל הפלוגה. ויחד עם זאת לייצר מפגש איכותי של כלל היחידה אשר דואג לגיבוש משמעותי בקרב החברים. היום החל בהתכנסות והרמת כוסית מרגשת בה חברי הפלוגה פגשו אחד את השני אחרי תקופה ארוכה הצוותים שהו בנפרד בגזרה. לאחר מכן היה שיח פלוגה וסקירה על הערכת המצב בגזרה.

אחרי כל הדיבורים - החלו המעשים! בוחן הסמלים! כל המועמדים לקבלת דרגת הסמל היו צריכים לעבור בוחן על פי מקצוע הטנק שלו ומי שצולח אותו מקבל את הדרגה הנכספת.


התותחנים היו צריכים לצודד באופן ידני את הצריח,הטענים היו צריכים לטעון 40 פגזים ברצף והנהגים דפקו על הזחל. כל אלו משימות מורכבות אשר דורשות כשירות מירבית מהשריונרים. בהמשך היום התקיים פורום מקצועות, בו כל ממ היה אחראי על הכשרה בתחום ספציפי בטנק ובכך העמיק את הידע לכלל הפלוגה על התחום שמתמקצעים בו.

לסיכום מפקד הפלוגה, סרן דניאל שטולמן מסכם- "זה היה אירוע חשוב והזדמנות מיוחדת לפגוש את הפלוגה שהיא באמת משפחה שניה עבור כל אחד. בסופו של דבר אני מאמין שהמפגש חיזק את הלכידות את רוח הלחימה, הבוחן כשירות מוכיח שגם את הדברים שכביכול מובנים מאליהם כמו קבלת דרגה צריך להרוויח בכשירות ומיומנות. גם במהלך קו מורכב בגזרת סוריה, הפלוגה מוכנה לכל תרחיש ועובדת קשה בשביל לשפר את הכשירות גם במהלך השגרה המבצעית בגזרה".