מה קורה כששני גדודי טנקים נפגשים בשדה הקרב?

07.03.19
מערכת אתר צה"ל

כשלוחמי גדוד 75 הוקפצו לתרגיל פתע מיוחד במהלך השבוע שעבר מגבול לבנון ועד לבסיס צאלים, הם לא חשבו שה"אויב" בו הם יתקלו יהיו דווקא חבריהם השריונרים מגדוד 77 המקביל.

שני הגדודים המשוריינים מחטיבה 7 הגיעו לבסיס האימונים בתום תעסוקה מבצעית ענפה. גדוד 77 סיים תקופה מאתגרת ברצועת עזה, בעוד לוחמי גדוד 75 לקחו חלק פעיל במבצע "מגן צפוני" והתמודדו עם מזג האוויר הקר, הגשום ואף המושלג של הרי הגליל.

אולם אם הלוחמים של שני הגדודים ציפו שמדובר יהיה באימון פתע שגרתי, הם בוודאי הופתעו לגלות שתרגיל הזה הם יילחמו ראש בראש עם הטנקים של הגדוד האחר, וידמו בצורה העוצמתית ביותר מערכה בגזרה הדרומית.

במהלך התרגיל שנמשך יומיים, תרגלו הכוחות תמרון רגלי ורכוב, לחימה בשטח פתוח ובנוי, תרחישי ירי דו"ץ של כוחותינו, וזירת קרב של טנקים נגד טנקים, בה הלוחמים והמפקדים נקלעו לקרב מוחות עם השריונרים שמולם, נדרשו לנתח במדויק את מהלכי הצד השני ולהכין תחבולות מבצעיות שיפתיעו את האויב ויביאו להכרעתו.

״התרגיל היה משמעותי במיוחד", מבהיר בסיום האימון רס"ן כארם נבואני, קצין בחטיבה 7. "הלוחמים ביצעו תרגיל רגלי מלא באישון לילה בו הם נדרשו להפגין יכולות קרביות שיהיו משמעותיות מאוד בזמן לחימה. אני בטוח שאם הלוחמים יפעלו בעוצמה, חוכמה ומהירות כמו שהם פעלו בתרגיל האחרון - נצליח להתגבר בהצלחה על כל המכשולים שמצפים לנו במערכה הבאה".