מתגייסים למסייעת שריון? כדאי לכם לקרוא את הטור האישי הזה

26.11.20
מערכת אתר צה"ל

"שמי אדם סמיקין, בן 20 מקיבוץ גת, התגייסתי למסייעת שריון באוג' 18.

כשקיבלתי את השיבוץ לשריון היו לי רגשות מעורבים בגלל שרציתי להיות לוחם חי"ר. בזמן הטירונות כל הזמן שמענו סיסמאות של 'מסייעת משפחה', ולא הבנתי בהתחלה. אך עם הזמן, הבנתי שהסיסמא היא לא סתם קלישאה, והחברים שהכרתי - הם לכל החיים.

התחלתי את הטירונות וקיבלתי פק"ל נגב (האריות), סיימתי את הטירונות בתור חייל מופת מחלקתי ומשם המשכתי לאימון המתקדם, שלאחריו יצאתי קורס מ"כים ומשם לקורס קצינים.

אחרי בה"ד 1 התחלתי את ההשלמה החילית (קק"ש), אבל לקראת סוף הקורס פרשתי, והפכתי להיות משה"ד קק"ש למחזור אחד. אחר כך יצאתי לפקד בפלוגה מבצעית בתור סמל מחלקה (מחלקה 5).

פלוגת מסייעת ברק בגדוד 82 היא משפחה אחת ענקית, שמורכבת מלוחמים אדירים שאוהבים לתת בראש, וכבר ביום הראשון שלי שם הרגשתי שאני נמצא בה תקופה ארוכה.

התחלנו את אימון הקיץ ברמת הגולן - הוא הכין אותנו טוב יותר ללחימה בגזרה הצפונית, וסיימנו את האימון בתור הפלוגה המצטיינת של הגדוד. כרגע הפלוגה תופסת קו בגזרת לבנון, ואנחנו ערוכים לכל תרחיש שהגזרה הזו תספק לנו.

מסייעת שריון היא פלוגת חי"ר שההתמחות שלה היא הכוונת אש (טנקים, מרגמות, תותחנים ומסוקי קרב) ויכולות חי"ר שיש לכל חטיבות החי"ר.
בנוסף לכך, לוחמי המסייעת מתמחים בלחימות במתארים שונים (הסוואה, לש"ב, שטח פתוח וכו').

זוהי יחידה חדשה שכל הזמן משתדרגת ומקבלת אמצעים חדשים. השירות שלי היה מגוון וזה רק בזכות אותם האנשים הטובים שפגשתי בדרך, שמגיעים מכל קצוות הארץ והעולם.

מאז שהייתי ילד רציתי להיות לוחם, לתרום ולתת למדינה וגם לעצמי. להיות לוחם במסייעת זה להיות לוחם חי"ר עם התמחות נוספת שנותנת לך יתרון שונה משאר היחידות בצה"ל. למדתי על עצמי המון דברים חדשים ויצרתי חברויות שבחיים לא חשבתי שאצור.

להיות לוחם זה קודם לדאוג לחברים שלך ואחר כך לעצמך, זה לשהות בקור, בגשם ובכל מזג אוויר - ועדיין לשמור על חיוך, כי אתה שומר על המשפחה שלך, החברים שלך והמדינה שלנו.

בסופו של דבר, זה תהליך שאתה מבין רק כשאתה נמצא בתוכו. את הסיפוק שאתה מרגיש בכל יום, לא תרגיש בשום מקום אחר".