גדוד 82 פותח את בוחן השיריונרים

16.02.22
מערכת אתר צה"ל

השבוע, בגדוד 82 של חטיבה 7, התקיים בוחן אנשי הפלדה. הבוחן כולל שלל תחנות ואירועים ומציב בפני המפקדים והלוחמים הישגים נדרשים ברמה גבוהה -הוא זה שקובע, בשורה התחתונה, מי מסוגל להתייצב מול האתגרים המורכבים שיעמדו מולנו גם בשעת מלחמה. הראשונים להיבחן, היו גדוד 82 בבסיס צאלים. ליווינו אותם לאורך כל היום, וראינו עד כמה ייחודי המבחן הזה.

בחטיבה יש דרישה מתמדת ללמוד ולהכין את כוחותינו למערכה הבאה תוך התמקדות החל מהפרט ועד לצוות. הבוחן מעמיד את הלוחמים במצבי קיצון, ובודק עד כמה הם חדים, חזקים ומוכשרים בשביל להתמודד פנים אל פנים מול כל אתגר הבא אל פתחם.

הבוחן ילווה אותנו כל השנה ויעבור בין כל הגדודים וכל חטיבות השריון. הצטרפנו לבוחן בו נבחנו גדוד 82 על ידי נציגים מטעם מפקדת קצין השריון הראשי, התוצאות ישוקללו ולבסוף יוחלט מי החטיבה המנצחת. הבוחן מתמקד בחיזוק הלוחם שבקצה כיחיד ושל היחידה המבצעית כמכלול, מה שיוצר אווירה של תחרותית בריאה בין הגדודים, שדוחפת אותם למקסימום על מנת להוכיח שהם הכי טובים.

אז מה הלוחמים עברו בעצם? הם התחילו את היום בטיפול בטנק לפני תנועה, קיימו מסדרים עם המג"ד, מסדר מבנה וארגון לקרב ועברו טנק-טנק על מנת לוודא שכל הטנקים מוכנים וכשירים למשימה. לאחר מכן התחילו כל צוות לבצע פריסות זחל בצורה המהירה ביותר, הלוחמים ביצעו את התרגיל שוב ושוב עד שהגיעו לתוצאה הנדרשת.

בנוסף, הלוחמים והמפקדים עברו בתחנה "מאפס למאה"- תחנה הבוחנת איתור תקלות. הבוחן מבצע תקלות בטנק ועל הלוחם לזהות מה הבעיה ולפעול בהתאם, הלוחמים צריכים להבין לבדם מה התקלה ולדעת כל אחד לחוד לפטור אותה ולגרום לטנק לחזור למצב כשיר. כל איש צוות וכל מפקד נבחן באופן פרטני. לבסוף, תרגלו כל איש צוות וכל מפקד פינוי פצועים מתוך טנק, טיפול בפצוע, ריצה עם אלונקה והתנהלות במקרה של שריפה.

"אני גאה בכם- לוחמים ומפקדים", סיכם סא״ל יונתן מאיר, מג״ד 82, "הפגנתם מקצועיות, מצויינות ומשמעת גבוהה. עברתם בהצלחה את כל המשימות של 'בוחן אנשי הפלדה' במהירות ובנחישות שתדרש מכם גם ביום פקודה, אני יכול להגיד בביטחון שאני מאמין בכם ובטוח שתצלחו כל מכשול, עם רוח לחימה והתמדה, מצפה מכם להמשיך לחתור לניצחון ולהיות גדוד שהוא סמן ימני".