חטיבה 7 צועדת בעקבות נופליה ומתחילה מורשת חדשה

במשך שבוע, לוחמי חטיבה 7 עברו באנדרטאות ובאתרי הנצחה לאורך שביל ישראל, נפגשו עם משפחות שכולות ולוחמי עבר ודנו במורשת ובמשמעות השירות בצה"ל. "חשנו דרך הרגליים את המשמעות הגדולה ביותר של תפקידם - ההגנה על העם ועל המולדת"

28.04.22
מיה צדוק, מערכת את"צ

בשבוע האחרון, לוחמי חטיבה 7 השתתפו ביוזמה מיוחדת - 'הולכים בשבילם'. לרגל יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ולזכר נופלי החטיבה, הם צעדו בשביל ישראל בין אנדרטאות ואתרי הנצחה, תוך התמקדות בנופלים מתקופות שונות, בשיח עם משפחות שכולות ולוחמי עבר, והעמיקו במורשת.

החטיבה לקחה חלק בכלל מלחמות ומבצעי ישראל, בכל הגזרות. מהסיבה הזו, כל גדוד צעד במקטע אחר בחבלי הארץ. בכל מסלול בו צעדו חיילים - דיברו על רוח חטיבה 7 ועל משמעות השירות בצה"ל בכלל.

"אנו רואים בשימור המורשת, הנחלתה ושמירה על הקשר עם המשפחות חשיבות עליונה", מדגיש אל"ם יפתח נורקין, מפקד חטיבה 7. "במהלך השבוע לוחמי החטיבה עברו מסע מיוחד וחשו דרך הרגליים את המשמעות הגדולה ביותר של תפקידם - ההגנה על העם ועל המולדת".

"עלינו, כארגון לוחם, החובה לחצות ביום פקודה את הגבול ולהסתער לכיוון האויב - לנטוע בחיילים רוח לחימה וביטחון בארגון שבו הם נמצאים, שיודע להכיר ולדאוג גם לזיכרונם של אלה שלא שבו משדה הקרב, דרך המורשת והלמידה מהעבר".

"כשהעלנו לראשונה רעיון לפרויקט מסוג זה, לא תיארנו לעצמנו כמה הוא יצליח ובאיזו מהירות הוא יקרום עור וגידים", הוא מסכם. "אני מאמין שמדובר במורשת חדשה שתמשיך שנים קדימה ותהפוך למסורת של חטיבה 7".