טקס זיכרון לחללי פלס״ר 7

03.10.23
מערכת את"צ

אמש התקיים טקס זיכרון לחללי פלס״ר 7 בסימן יובל למלחמת יום הכיפורים.
פלס״ר 7 היא יחידת הסיור הרגלי של חטיבה 7 שנלחמה במלחמות ומבצעי ישראל עד סגירתה ב-2021. לוחמי העבר והמשפחות השכולות המשתייכות הגיעו אמש למסע הנצחה שהחל והסתיים באנדרטת הפלס״ר למרגלות הר החרמונית. לאחר מכן התכנסו המשתתפים יחד עם מפקדי ולוחמי החטיבה לטקס בבוקעאתא.

מדברי מח״ט 7, אל״ם אלעד צורי בטקס: ״אנו מציינים השנה 50 שנה למלחמת יום הכיפורים ו 75 שנה להקמת החטיבה. בכל מלחמות ישראל ובכל המבצעים חטיבה 7 לחמה ודבקה בערכי מוכנות, עמידה במשימה בנחישות ובעקשנות תוך הבנה שגורל המערכה תלוי בנו הלוחמים, ופעולה מקצועית מהווה נשמת אפה של החטיבה. על בסיס ערכים אלו, נהגו לוחמי ומפקדי הפלס״ר במלחמות השונות והגנו בגופם, תוך חירוף נפש, על העם והארץ שלנו. היום זה תורנו, זוהי המשמרת שלנו, הזכות להגן על הארץ נתונה לנו.


במעמד זכרון זה אנו זוכרים את 44 לוחמי הפלס״ר שלא שבו. אמנם, פלוגת הסיור החטיבתית נסגרה לפני כשנתיים, אך לימוד מורשתה, גבורת לוחמיה ומפקדיה והנחלת רוח היחידה היא חובתינו.
היום, אני עומד פה ומתחייב לשמר את זכרון ורוח הפלס״ר. משפחות שכולות ולוחמי עבר, חטיבה 7 תמשיך ותשמר את הקשר עמכם ואת זכרון יקיריכם. לעד תהיו חלק מחטיבה 7״.