כל הפרטים על המיזם הראשוני בחטיבה 7

בחטיבת השריון הכריזו על פתיחתו של מיזם חדש, שיתמקד בשיפוץ וחידוש אנדרטאות ברחבי הארץ, בדגש על הקמת מתחם רשמי ברמת הגולן. כל הפרטים והחידושים

09.07.23
עלמה סברוב, מערכת את"צ

מיזם ייחודי להנצחת מורשת חטיבה 7 של חיל השריון נחשף היום לראשונה. מטרת המיזם להתמקד בשיפוץ ובנייה מחדש של אנדרטאות החטיבה לאור ציון 75 שנים להקמת החטיבה ו-50 שנים למלחמת יום הכיפורים.

כך למשל, אתר ההנצחה הרשמי של חטיבה 7 ברמת הגולן, שעמד נטוש שנים ארוכות - מקבל תקציב מיוחד לחידושו. המתחם משמר ומנציח את סיפורי הקרבות, הנופלים ורוח החטיבה. אתר ההנצחה בן שתי קומות ומוקף בפארק, כאשר החלל המרכזי הוא חדר מורשת של החטיבה, שנבנה מאפס בתקופה האחרונה. עוד שודרגו אתרי ההנצחה הגדודיים ואתר ההנצחה של פלס״ר 7, שעוד נמצא בתהליכי שיפוץ.

לא רחוק מהמתחם הוקם מגרש טנקים, בו לחמו השריונרים במלחמת יום הכיפורים. בהמשך, ליד כל טנק, יוצב QR CODE שעם סריקתו יופיע סרטון המגולל את סיפור הקרב כולו. וככלל- כל סיפורי האנדרטאות ילוו באמצעות מסבירן קולי.

בחטיבה 7 מדגישים כי האתר נבנה עבור דור העתיד, ובראש מעייניה לעשותו בצורה מונגשת ככל האפשר. מטרתו להציב את ערכי המולדת בפני הדור הצעיר, ובכך להגביר את המוטיבציה לשירות קרבי משמעותי. האתר ייפתח לציבור הרחב בחודש אוגוסט הקרוב. המיזם כולו נעשה בשיתוף אגף משפחות, הנצחה ומורשת במשרד הביטחון, קרן קיימת לישראל ומועצה אזורית גולן.

"לכל יחידה יש ערכי ליבה שלא ניתן לשנות", אמר מח"ט 7, אל"ם יפתח נורקין, "בחטיבה שלנו אלו ראשוניות, תעוזה ומקצועיות. זוהי חטיבה שקמה ב-1948, בעיצומה של מלחמת העצמאות, והוטל עליה לכבוש את לטרון ולפרוץ את דרך בורמה ולכן הראשוניות היא חלק מאיתנו. בעקבות כל אלו, השבוע אנחנו קוצרים את הפירות מעבודה של שנים, בפרויקט שמנציח את החללים ואת המורשת של חטיבה 7, בעיתוי 50 שנים למלחמת יום הכיפורים ו-75 שנים להקמת החטיבה".