אימון הרפואה שמכין את מפקדי גדס"ר גבעתי לדילמות בשדה הקרב

אימון שגרתי של לוחמי גדס"ר גבעתי קיבל תפנית מפתיעה כאשר רופאים במילואים הצטרפו ולימדו אותם איך להתמודד עם סיטואציות מורכבות בשדה הקרב. צפו בשילוב הכוחות המיוחד

19.10.17
נעמה זלצמן, מערכת אתר צה"ל

זה התחיל כמו אימון שגרתי של גדס"ר גבעתי. לוחמי ומפקדי הגדוד עלו על ציוד, צבעו פניהם והידקו את הקסדות. במהרה קיבל האימון הזה תפנית אחרת לחלוטין - תוך כדי שהם מתקדמים בשטח הבנוי, הותקלו הצוותים ופצועים מדומים נשכבו על הארץ.

את התרגיל הייחודי הזה, שהתקיים באזור מבוא דותן, תכננה מפקדת הגדוד כדי להכין את החיילים לאחד המצבים הקשים ביותר בשדה הקרב - מה לעשות כאשר לוחם עליו אתה מפקד נפצע?

"בזמן התרגיל הצטרפו אלינו הרופאים והפארמדיקים במילואים שהדריכו אותנו מה נכון לעשות בכל סיטואציה ובכל מצב רפואי", מספר סגן חיון, מפקד צוות בגדוד הסיור של החטיבה. "התרגיל נועד לקשר בין החוליות הרפואיות אלינו, המפקדים, כדי שנוכל לקבל החלטות ולנהל נכון אירוע עם נפגעים בשדה הקרב".

סגן חיון מציין כי התרגיל הוא תוצאה של שיתוף פעולה בין גדס"ר גבעתי לחטיבת הנגב. משרתי המילואים בתאג"ד חטיבת הנגב הם בעלי ידע רב ברפואה, בהם מנהל יחידה בבית החולים רמב"ם.  

"היום אנחנו מבינים שנפגעים בקרב הם בין הגורמים המשפיעים ביותר על אפקטיביות הלחימה", מסביר סגן חיון. "לא בכל יום אתה ניצב מול סיטואציה קשה כל כך, ואני מרגיש שאחרי האימון אנחנו מוכנים יותר לרגע האמת".