אל"ם דדו בר כליפא מונה למפקד חטיבת גבעתי

אל"ם דדו בר כליפא מונה למפקד חטיבת גבעתי, בטקס שנערך היום במצודת יואב במעמד מפקד פיקוד הדרום, אלוף אייל זמיר, מפקד עוצבת "הפלדה", תא"ל עודד בסיוק, מפקדים, לוחמים, בני משפחה ומוזמנים נוספים. בתפקידו יחליף אל"ם בר כליפא את אל"ם ירון פינקלמן, שכיהן בתפקיד במהלך השנתיים האחרונות וייכנס בקרוב לתפקידו החדש כמפקד עוצבת "האש".

20.07.17
מערכת אתר צה"ל

תא"ל בסיוק שיבח את מפקד החטיבה היוצא: "פינקלמן, ידעת להוביל תהליכים מרשימים, בתחומים רבים וענפים. הערכים בהם אתה מאמין, ניכרים בכל צעד ושעל, בכל חייל ובכל מפקד. אני משוכנע כי בתפקידך הבא תדע לקחת את שלמדת ולימדת כאן, להמשיך ולהוביל". בנוסף, איחל למפקד הנכנס הצלחה: "אני משוכנע כי תדע להוביל אותה בחוכמה, במקצוענות, ברוח ובמנהיגות".

"הסגול צבעו של כולם הוא", הדגיש אל"ם פינקלמן בנאומו, "בגבעתי משרתים בצוותא כל בניה ובנותיה של מדינת ישראל. זו משפחה חמה שבעצם השתייכותך, זכית באהבתה ללא תנאי. אזכיר במעמד זה כי משימה אחת לא הושלמה, לא תמה, קצין החטיבה איש הסיירת סגן הדר גולדין ז"ל, יצא למלחמה ועדיין לא שב. כולנו מחכים לו ומחזקים את משפחתו עד שישוב". 

"אני שב הביתה", אמר בהתרגשות אל"ם בר כליפא, שגדל בחטיבה. "אני בא מחוזק באמונה כי יש בי את העוז ומתפלל שתהיה בי גם הענווה להוביל את החטיבה ביחד אתכם אל המשימה הנעלה ביותר שניתן לבקש, להגן על המדינה היקרה שלנו, מדינת ישראל. זוהי זכות גדולה". בנוסף, הביע בר כליפא את הערכתו כלפי מפקד החטיב היוצא: "פינקלמן, אתה משאיר אחריך קבוצת אנשים מלוכדת ועצמאית המבינה את חשיבות המשימה. תודה לך על ההשקעה ועל המסירות בשנתיים האחרונות".