המפגש בין הפצועה קשה לבין הצוות הרפואי שהציל את חייה

סיוע מהיר של הצוות הרפואי מחטיבת גבעתי, הוא זה שהציל את חייה של תושבת סכנין שנפצעה קשה בתאונת דרכים בגולן. כעת, חצי שנה לאחר מכן, נערך מפגש מרגש בינה לבין החיילים שטיפלו בה: "האירוע הזה הזכיר לי בדיוק למה התגייסתי לתפקיד הזה"

27.11.17
נעמה זלצמן, מערכת אתר צה"ל

ב-22 במאי 2017 התהפך טרנזיט בצומת חסיפין שבגולן. כתוצאה מהתאונה נהרגו שני בני אדם וחמישה נוספים נפצעו. חובש פלוגתי מחטיבת גבעתי שהיה באזור הזעיק את הצוות הרפואי של הגדוד ששהה במוצב קרוב לצומת. כבר בדרך הבינו חיילי הצוות הרפואי כי זהו אירוע רב נפגעים, ומיד הקפיצו לאירוע כוחות מד"א ומסוקי פינוי של צה"ל.

"כשהגענו לזירה נגלה לפנינו מראה קשה מאוד", משחזר הפרמדיק בצוות הרפואי, סמל אופק מור. "לשניים מהאנשים המעורבים כבר לא יכולנו לעזור. בתוך הרכב ההפוך הייתה לכודה פצועה במצב קשה, ומסביבנו עוד ארבע פצועים, רובם באורח בינוני. על פי הנוהל, התחלנו לסווג את הפציעות, לתת מענה רפואי ראשוני ולהתכונן לפינוי המוסק של הפצועים הדחופים ביותר".

מאז האירוע חלפה חצי שנה, ולפני מספר ימים קיבל סמל מור הזמנה מיוחדת: "ראש העיר של סכנין הזמין אותנו, את הצוות הרפואי ואת מפקד הכוח האג"מי שאבטח את אזור התאונה, כדי להודות לנו על הטיפול". 

"ראש עיריית סכנין חיכה לנו בהתרגשות רבה וביקש מאיתנו לבוא איתו אל ביתה של האישה שנפצעה קשה ופונתה במסוק אל רמב"ם", מוסיף סמל מור, "לא ראינו אותה מאז יום התאונה, כי הכוח שלנו נשאר בגזרה".

"היא עמדה בפתח ביתה בליווי בני משפחה וקרובים, נרגשת כמוני. זה היה אירוע מרגש, שהזכיר לי בדיוק למה התגייסתי להיות פרמדיק", מדגיש סמל מור. "שמחתי לשמוע שהיא נמצאת בשיקום וחוזרת לחייה, למרות התאונה הקטלנית. אני מאחל לה רפואה שלמה".