כך זה נראה כשלוחמי גבעתי וחטיבה 401 משתפים פעולה

לוחמי החטיבה הסגולה הוקפצו לתרגיל חטיבתי, בסימן 3 שנים למבצע "צוק איתן", עם כוחות שריון, הנדסה ומילואים. בין היתר הם השתלטו על שטחי אש ומבנים, ותרגלו מעבר מהיר משגרה לחירום תוך דגש על שיתוף פעולה של הכוחות. כך זה נראה בשטח

06.08.17
נעמה זלצמן, מערכת אתר צה"ל

 

ביום רביעי האחרון הוקפצו לוחמי חטיבת גבעתי לתרגיל חטיבתי בן שבוע. התרגיל, שדימה הקפצה ללחימה במתאר הדרומי, החל בצאלים, כשבהמשך הצטרפו אל הלוחמים כוחות של שריון, הנדסה, תותחנים ועוקץ.

התרח"ט התקיים השנה בציון שלוש שנים למבצע "צוק איתן". הוא עסק והושפע רבות מלקחי המבצע, ביניהם צמצום זמן ההקפצה המבצעית. "אחת ההבנות העיקריות הייתה שצריך להיות מוכנים להיכנס ללחימה בהתראה קצרה, ולכן נבחנה החטיבה ביכולת שלה לבצע מעבר מהיר משגרה לחירום", מדגישים גורמים בחטיבה.

החלק המרכזי בתרגיל התמקד בשיתוף הפעולה בין חטיבת החי"ר לחטיבת השריון 401. הלוחמים התאמנו על לחימה בשטח בנוי, השתלטות על מבנים ושטחי אש. לשם כך הוקפץ לצאלים גדוד שריון 52, שבימים אלה מתאמן ברמת הגולן.

"תוך מספר שעות הכוחות כבר היו ערוכים ומוכנים לפעילות", מספר סרן אביב ניטכברגר, מפקד פלוגה בגדוד. "הלוחמים הוכיחו פעם נוספת כי הם מוכנים לכל תרחיש בכל זמן, ויבצעו את המשימה בצורה הטובה ביותר".

"בגלל שמדובר בהקפצה, ביצענו נוהל קרב בצורה מהירה, וזה הפך את התרגיל למאתגר במיוחד", מסביר סא"ל יהודה לב, מפקד גדוד שקד של החטיבה הסגולה. "תרגילים כאלה הם הזדמנות מיוחדת לבחון בפועל את היכולות ואת המוכנות שלנו למלחמה, כמפקד הגדוד אני חושב שעמדנו במשימה בצורה הטובה ביותר ואני גאה בתפקוד של המפקדים והלוחמים".

בהמשך השבוע ימשיכו לוחמי שתי החטיבות את התרגיל בנפרד באזור חריש שבמרכז הארץ, שם הם צפויים לתרגל לחימה בשטח בנוי צפוף ולוחמה בשטח פתוח.