למפקד המחזור יש משהו להגיד לכם

עם תחילת הטירונות בחטיבה הסגולה, משתף אותנו מפקד מחזור הגיוס מרץ 2017, רב סרן אליחי רוזן, בשינויים בהכשרה הנוכחית, ונותן כמה טיפים למתגייסים החדשים

12.03.17
נעמה זלצמן, מערכת אתר צה"ל

בבא"ח גבעתי כבר ממתינים למתגייסים החדשים שמצטרפים בגיוס הקרוב לחטיבה הסגולה. מלבד האימונים, התרגילים והשיעורים, יתנסו הטירונים גם בכמה מהחידושים ששולבו בהכשרה.

"כחלק מההבנה של שדה הקרב העתידי, הטירונות מעניקה הכשרה ייחודית גם בצורות הלחימה השונות", מספר לנו מפקד מחזור גיוס מרץ 2017, רס"ן אליחי רוזן ומפרט: "לצורך כך, הוקמו בבסיס הטירונות והאימון המתקדם של גבעתי שלוש זירות אימונים ללוחמה בשטח בנוי".

האויב הוא לא אותו אויב - ולכן אנחנו מתאמנים לכל

בחטיבת גבעתי, שזכתה בצל"ש על תחום תת-הקרקע, מספרים כי כחלק מלקחי צוק איתן בוצעו שינויים בהכשרת הלוחמים. "במקום להתמקד בשטח פתוח וחשוף עברנו לשטח בנוי, צפוף וסבוך", מציין רס"ן רוזן. "אנחנו מבינים גם שהסביבה בה נפעל תהיה רוויה באוכלוסיה אזרחית. האויב הוא לא אותו אויב - ולכן אנחנו מתאמנים לכל. נושא התת-קרקע מעסיק לא מעט את סגל מחזור מרץ ואנחנו עובדים קשה כדי שהחיילים החדשים יכירו את האיומים והאתגרים שבסוג לוחמה זו".

נושא נוסף שמעסיק את הסגל הוא שיפור יכולות הקליעה, שיקבל מקום משמעותי ונרחב במסגרת הטירונות והאימון המתקדם: "לאחרונה הוכנס לבסיס הטירונות סימולטור ירי ובו מתאמנים לפני המטווחים בירי חי. הסימולטור מציג סיטואציות רבות ומגוונות המצולמות מראש ומאפשר לחיילים להתנסות בפעילות מבצעית ובכך להגיע מוכנים יותר ומדויקים יותר לזירת הקרב".

גם סדרת הקרב המוכרת עברה ועוברת אי אלו שינויים. הסדרה, שנמשכת כשבועיים, מתחילה בשטח מדברי וממשיכה לשטח סבוך הדומה להרי לבנון באזור ירושלים. מתוך הבנה של שדה הקרב העתידי, סדרת הקרב תהיה משותפת ורחבה יותר מבעבר – כאשר מצטרפים אליה כוחות חיל הנדסה, שריון, תותחנים ואפילו כלבנים מעוקץ. 

במשך השבועיים הללו צועדים החיילים 120 קילומטרים, כשבסופם תמתין להם הכומתה הסגולה. "הם ירגישו לוחמים, ירגישו בטוחים בעצמם. אחרי שבועיים עם וסט ומנות קרב, הם ירגישו איתנות ושהם מוכנים להכול", משוכנע מפקד המחזור.

אנחנו עובדים ימים ולילות, ובשביל זה אנחנו פה

"החיילים הם מרכז ההכשרה וכולנו פה בשבילם", מדגיש רס"ן רוזן ומספר על מאמצי הסגל: "אנחנו עובדים ימים ולילות, ובשביל זה אנחנו פה. זה הסגל הכי טוב שיש לחטיבת גבעתי, והוא כולל שני מפקדי פלוגה מצטיינים".

אני יכול להבטיח לכם שמחכה לכם חוויה בלתי נשכחת

"באופן אישי", מספר מפקד המחזור, "אני נרגש ומצפה לזה. מגיל צעיר חלמתי להיות מפקד בגבעתי, וכמי שעבר את רוב תפקידיו בחטיבה, אני יכול להבטיח לכם שמחכה לכם חוויה בלתי נשכחת".

לסיום, מציע רס"ן רוזן כמה טיפים, שלדעתו יעזרו למתגייסים בדרכם החדשה והסגולה: "תגדילו ראש, אל תתעסקו יותר מדי בשאלה באיזה גדוד תשובצו. והכי חשוב - תוך יומיים באוהל תהיו חברים של כולם ותרגישו כאילו נולדתם וגדלתם בגדוד".