ותיקי סיירת שקד ומפקדי גבעתי בתחרות ניווט בעקבות ההיסטוריה

בסוף השבוע האחרון חברו ותיקי סיירת שקד המיתולוגית אל מפקדי חטיבת גבעתי לתחרות ניווט באתרי מורשת החטיבה

12.06.17
נעמה זלצמן, מערכת אתר צה"ל

"סיירת שקד" הוקמה בשנת 1955 במטרה להגן על גבולה הדרומי של מדינת ישראל. היחידה פורקה בשנת 1979, וותיקיה מלווים את חטיבת גבעתי ואת גדוד שקד הנושא את שמה ומספרה של הסיירת מאז שנת 2002.

חמישה עשר מהוותיקים חברו למפקדי החטיבה הסגולה הנמצאים בעיצומו של אימון מפקדים, ליום ניווט ומורשת. יחד הם עלו יחד איתם על הג'יפים והתחרו בקבוצות מעורבות. יום מיוחד זה התרחש כחלק מאימון המפקדים של החטיבה ולאחר תעסוקה מבצעית ברמת הגולן, גבול לבנון ואיו"ש.

כל קבוצה בתחרות הניווט קיבלה מפה ועליה מספר אתרים סמליים עבור החטיבה וקרבותיה במלחמת העצמאות בגזרת הדרום. במצודת יואב, לדוגמה, אותה ניסו לכבוש במלחמה, חיכו למשתתפים חידות המרמזות על התחנה הבאה. התחרות דרשה מהקבוצות חשיבה אסטרטגית, תכנון ציר ודינמיקה קבוצתית בכדי לנצח.

"ב15 שנים האחרונות אנחנו מחבקים ומחובקים על ידי החטיבה בכל הזדמנות", מספר סא"ל (במיל') דני פרל, ותיק הסיירת. "אנחנו מגיעים לפגוש את הטירונים כשהם מתגייסים ומלווים אותם גם במסע כומתה וההשבעה, ואף פוגשים את המפקדים לפני כל מחזור גיוס".

"את סוף השבוע של אימון המפקדים הקדשנו לחינוך, מורשת קרב ודיונים ערכיים", מסביר סא"ל יהודה לב, מפקד גדוד שקד שהשתתף בתחרות. "לאורך השנים קיים קשר בין ותיקי הסיירת לחטיבה והגדוד בפרט. חשוב לי שהפקודים שלי יכירו את המורשת ואת רעות הלוחמים העוברת עוד מתקופת סיירת שקד".