"זיכרונם, מורשתם ושירת חייהם לעולם תישאר עמנו, לנצח תהא שגורה על פינו"

טקס ההתייחדות השנתי לזכר חללי חטיבת "גבעתי" באנדרטת הזיכרון במצודת יואב, התקיים היום (שלישי).

09.10.18
מערכת אתר צה"ל

האירוע נערך במעמד סגן הרמטכ"ל, אלוף אביב כוכבי, מפקד פיקוד הדרום, אלוף הרצי הלוי, מפקד פיקוד הצפון, אלוף יואל סטריק, מפקד עוצבת "הפלדה", תא"ל עודד בסיוק, מפקד חטיבת "גבעתי", אל"ם דדו בר כליפא, המשפחות השכולות, מפקדי וחיילי החטיבה בעבר ובהווה.  
 
גדודי חטיבת "גבעתי" ביצעו וימשיכו לבצע פעילות אינטנסיבית וענפה בהגנה על גבולות המדינה ושמירה על ביטחון אזרחיה. חטיבת "גבעתי" שכלה 881 לוחמים ומפקדים.
 
"מהמצודה שלצידה אנו ניצבים", אמר סגן הרמטכ"ל, "נשקפים שדות הקרב של אלו אשר לחמו בקרבותיה הקשים של מלחמת העצמאות – שדות הקרב של מי שחלם גבעתי".

"שנים עברו וגבולות המדינה הפכו יציבים, אך שני דברים לא השתנו – האויב המסרב להכיר בקיומה של המדינה, ומתחכך עמנו לאורך הגבולות, ורוח המפקדים והחיילים, אשר ניצבת מולו כחיץ", ציין אלוף כוכבי. "אבן מרכזית בחומת המגן של צה"ל הייתה חטיבת גבעתי. החטיבה נולדה מהדרום, הפכה להיות חוד החנית של פיקוד הדרום, ומגנה על אנשי הדרום גם בימים אלו – במסירות, בתבונה, במקצועיות ובהצלחה רבה".

"החטיבה פעלה לאורך העשורים האחרונים בכל הזירות וביצעה את משימותיה בדבקות, אך היה לכך מחיר גבוה, הקבוע בקיר הנופלים, צרוב ומדמם בלוח ליבכם", שיתף אלוף כוכבי. "בין הנפגעים היו רבים שחזרו לביתם, אך לחלקם המערכה לא תמה. נאחל החלמה מהירה ורפואה שלמה לכל הפצועים, בגוף ובנפש ונזכור גם את לוחמינו שלא שבו הביתה, הקוראים לנו בצו מוסרי לעשות כל מאמץ להחזרתם - סמ"ר אורון שאול ובן חטיבת גבעתי סגן הדר גולדין זכרם לברכה".

"על רצועת נשקו", שיתף סגן הרמטכ"ל, "בחר הדר לרקום את המילים 'עוז' ו'ענווה'. מילים אלה מתארות לא רק את הערכים אשר הוליכו אותו בחייו, אלא גם את הערכים שלפיהם צועדת החטיבה כולה – חטיבה שבאצילות קוטפת את השיגיה המעידים של הגבורה והנחישות שמנחים אותה".


 
"גם השנה עצרנו כולנו את שגרת יומנו ובאנו לכאן למצודה", סיפר מפקד חטיבת גבעתי. "באנו כמשפחה, יחד, כאיש אחד בלב אחד, לספר לשיר ולזכור, את שמונה מאות שמונים ואחת חללי החטיבה, שהיו ואינם. מפקדים, לוחמים, חיילות וחיילים. משפחות יקרות, הזיכרון חשוב לכן, הוא חשוב לנו".

"כיצד נוכל לחיות בהווה המריר והקשוח, ללא התרפקות המחשבה על העבר המתוק ועל הזיכרונות, אך אל נבקש למצוא שוב את אשר אבד, כי לא נוכל, אשר אבד הלך בלי שוב", הוסיף אל"ם בר כליפא. "על כן אנו שבים בכל הזדמנות אל מה שנשאר. זיכרונם, מורשתם ושירת חייהם לעולם תישאר עמנו, לנצח תהא שגורה על פינו".

"אנו מוקירים זוכרים ומצדיעים להם", הצהיר אל"ם בר כליפא, "לדמותם לרוחם ולדרכם, ומקווים להיות ראויים לצעוד בשבילים בהם דרכה כף רגלם. אנו חדורי שליחות ואיננו יראים מאימת קרב, ידנו מלומדות מלחמה, אך בה בעת, אנו חפצי חיים ונכונים לפרוץ שבילים חדשים, לוחמים אך גם חולמים".

"אותה רוח התנדבות והקרבה, אותה רוח של חתירה למגע ולניצחון של מסירות רעות וענווה, היא היום הרוח של גבעתי, רוחה של החטיבה הסגולה", סיכם מפקד החטיבה, "דמותם ופועלם מהווים עבורנו המפקדים והלוחמים השראה, דוגמה ומופת בביצוע המשימות, ובחיים".