"רק בעזרת לוחמים נחושים ננצח". מפקד פיקוד הדרום פגש את המתגייסים לגבעתי


המתגייסים הטריים שהגיעו היום לבסיס הקליטה והמיון בתל השומר ידעו שהם עומדים להיפרד מהמשפחה והחברים, להמתין ששמם ייקרא בכריזה ובבוא תורם לעלות לאוטובוס. מה שהם לא יכלו לנחש, הוא שרגע לפני שיחלו את דרכם הצבאית בשרשרת החיול, יתפסו אותם מפקד פיקוד הדרום, אלוף הרצי הלוי, ומח"ט גבעתי, אל"ם דדו בר כליפא, לשיחה צפופה על המצב הביטחוני המורכב ועל החשיבות האדירה של שירותם בקרבי ובגבעתי בפרט בעת הזו. כתבנו הצטרף לביקור, ושמע מה היה חשוב לאלוף הוותיק להגיד לטירונים הצעירים ולהוריהם

28.11.18
כרמל ליבמן, מערכת אתר צה"ל

מפקד פיקוד הדרום, אלוף הרצי הלוי, ומח"ט גבעתי, אל"ם דדו בר כליפא, ביקרו היום (רביעי) בבסיס הקליטה והמיון תל השומר, שם נפגשו ושוחחו עם המתגייסים החדשים לחטיבת גבעתי ובני משפחותיהם. נוכח האתגרים הביטחוניים בגזרת הדרום, הדגיש אלוף הלוי בפני המתגייסים את חשיבות שירותם הקרבי, בייחוד בתקופה זו ובחטיבה זו, שמע מהם על תחושותיהם, ענה על שאלות ובירך את המצטרפים לחטיבה הסגולה. 

"מדינת ישראל אומנם משגשגת ומתפתחת, אך אסור לנו לשכוח שהמזרח התיכון הוא שכונה בעייתית", אמר אלוף הלוי למתגייסים. "יש ארגוני טרור וגורמים רבים שלא מכירים בזכות שלנו להיות פה. הצבא שניצב מולם הוא הרבה דברים, אבל בקצה הוא דבר אחד - לוחמים".

"יש בידי צה"ל לא מעט כלים טכנולוגיים מתקדמים, אבל צריך בקצה לוחמים טובים על הגבול ומעבר לגבול", הדגיש אלוף הפיקוד. "רק אם יהיו לנו לוחמים נחושים שנמצאים על הגדר ומגנים מול כל אויב שמנסה לחדור, וכשהם נדרשים גם חוצים אותה, מסתכלים לאויב בלבן של העיניים ודואגים שאזרחי ישראל יוכלו לחיות בביטחון, רק כך ננצח ונגן על המדינה שלנו".

חטיבת גבעתי, הוסיף אלוף הלוי, נושאת על כתפיה חלק גדול מנטל הגנת המדינה ומבצעת נתח משמעותי מהפעולות המבצעיות: "גבעתי הייתה לא מזמן חטיבה צעירה וכבר הספיקה לצבור מורשת מפוארת, כוח אדם ושדרת פיקוד מעולים וחשוב לראות מי מגיע אליה. הנוער שראינו היום יהיה דור המפקדים של צה"ל בעוד 10-5 שנים, לאחר הביקור אני משוכנע שמדובר בנוער מצוין".

 

במהלך הביקור פגש אלוף הלוי את בראין, חייל בודד מניו יורק שעלה על מנת לשרת בצבא והתעניין במה שהניע אותו להתגייס. "אני רוצה לעשות עלייה ולגור פה", הסביר לו בראין. "השירות הצבאי נותן לי להרגיש באמת חלק מהחברה הישראלית ולתרום לה".

כשנשאל למה בחר דווקא בחטיבת גבעתי, השיב בראין ששמע כי זו יחידה טובה. תשובה שהעלתה מיד חיוך על פניו של אלוף הלוי, שהבטיח לו שאכן הוא מגיע לחטיבה טובה ומשמעותית בעוצמתו של צה"ל. "יש לך איפה לגור כאן בארץ?", התעניין מפקד פיקוד הדרום רגע לפני סיום השיחה, ולאחר שווידא כי אכן יש לבראין עם מי להעביר את השבתות, לחץ את ידו והוסיף: "כל הכבוד והרבה בהצלחה".

כשפגש אלוף הלוי את ארז ממושב קדרון, בן לקצין מגבעתי, שנראה רגוע למדי רגע לפני העלייה לאוטובוס, הוא התעניין בהוריו ושוחח עמם ארוכות, בין היתר על עברו הצבאי של האב ביחידה הסגולה. "איך את מרגישה עכשיו כשהבן מתגייס?" שאל את אמו של ארז שהשיבה: "אני דואגת אבל גם מאוד מתרגשת, כולנו מאוד מתרגשים", והחוותה בידיה על פעימות הלב העזות שהיא חשה כעת כאם. "אני מכיר את המפקדים של הבן שלכם ומבטיח לכם שיהיו לו מפקדים מעולים", הרגיע אלוף הלוי את ההורים הנרגשים והוסיף בפנייה לארז: "בהצלחה לך בהמשך הדרך".

ש', מלש"ב מבני ברק שביקש שפרטיו יישארו עלומים, ניצל את המעמד ופנה לאלוף פיקוד הדרום בבקשה נרגשת: "עברתי גיבוש ליחידה מובחרת בשבוע שעבר, אולם כיוון שלמדתי בישיבות חרדיות יש לי דחיית שירות. אני אחרי תהליך ארוך של להבין במה אני מאמין, ואני מאמין בעם שלנו ושצריך לעשות כמה שיותר לתרום ולהגן עליו. לכן אני לא רוצה לחכות לשנה הבאה לגיוס ליחידה וזו הסיבה שבאתי לכאן היום".

האלוף שלווה גם במפקד בסיס הקליטה והמיון הבטיח לש' שיעשו הכל על מנת לסייע לו: "גם אם דברים לא יסתדרו מיד, תמשיך להתעקש. אם תצטרך תוכל להגיע גם אליי ואני אעזור לך להגיע להתגייס ולשרת שירות משמעותי".

"אתם מתחילים את הפרק כנראה הכי משמעותי בחייכם", פנה אלוף הלוי ללוחמי העתיד. "יש פה את מגוון הנוער הכי טוב שהחברה הישראלית יודעת לתת. אתם ממקומות שונים, למדתם במסגרות שונות והתמודדתם עם קשיים גם לפני הגיוס. אולם השירות בצה"ל מזמן אתגרים ייחודיים, דעו שאתם מסוגלים להרבה יותר משחשבתם ועם רעות וחברות שום דבר לא יוכל לעצור אתכם. אני מאחל לכם הצלחה, ומצפה לפגוש אתכם באחד הביקורים שלי בגבעתי בעוד כחצי שנה - כולכם עם כתפיים מורמות עוד שני סנטימטרים, ראש עוד יותר למעלה ועוצמה פיזית ומנטלית של לוחמים בגבעתי".