כל מה שלוחם גבעתי צריך לדעת לפני הטירונות

חלמתם גבעתי? זה בשבילכם! מההכשרה, דרך גיבוש הסיירת ועד ל"קציעות", בדרך להפוך ללוחם בחטיבה הסגולה יש לא מעט תחנות משמעותיות שאתם, כלוחמים המיועדים לחטיבה - חייבים להכיר. בדיוק בשביל זה סידרנו לכם הצצה ל"עתיד הסגול" שצפוי לכם והבאנו כמה טיפים שיעזרו לכם להפוך לראש לשועלים

06.08.19
ליאור נוישטיין, מערכת אתר צה"ל

בין אם אתם מתגייסים ל'שקד', ל'צבר', ל'רותם' או לסיירת החטיבה, אין ספק שלפני שאתם מצטרפים לשורות לוחמי גבעתי עליכם להכיר אותה כמה שיותר מקרוב.

 

מיד אחרי שתצאו משערי הבקו"ם ותרדו מהאוטובוס, תנחתו לראשונה בבסיס האימון החטיבתי שלכם, "קציעות". מדובר בבסיס בדרום הארץ בו אתם עתידים לעבור את שלב הטירונות שלכם, ולאחר מכן, את שלב האימון המתקדם, תעשו בבסיס "הר קרן" שנמצא לא רחוק משם.

אחרי שתתמקמו בבא"ח תתחיל באופן רשמי תקופת ה-'טרום טירונות' שלכם, במסגרתה תוכלו לשאול שאלות, להכיר קצת את המסגרת הצבאית וללמוד על מה שצפוי לכם. זו תהיה גם ההזדמנות שלכם לנסות להתמיין לסיירת החטיבה.

אחד האלמנטים שיעזרו לכם לעבור את כל האימונים האינטנסיביים לאורך ההכשרה כולה הוא הכושר הגופני שלכם, אשר בעזרת מספר תרגילים פשוטים תוכלו לחזק ולאמן כבר מעכשיו.

לאחר מכן שלב הטירונות יחל באופן רשמי, בו תלמדו הרבה על המשמעות של להיות חייל בצה"ל בעזרת משמעת נוקשית וזמנים קצרים. זה גם יהיה הזמן בו תקבלו את מי שיהיה החבר הכי טוב שלכם לאורך השירות - הנשק שלכם, מיקרו תבור, אותו תלמדו להפעיל ולתחזק כבר מהרגע הראשון.

החלק המיוחד באמת מתחיל מיד עם סיום הטירונות - באימון המתקדם. כאן אתם מפסיקים להתעסק ב"מסביב" ומתחילים ללמוד מה צריך לוחם? איך הוא פועל, נלחם ועובד.

אתם תלמדו כיצד להילחם בתוואי שטח שונים שדורשים יכולות מקצועיות שונות, כמו שטח בנוי ותת קרקע למשל בנוסף לניווטים ומסעות רבים.  

"בשמונה חודשים בלבד אנחנו הולכים להפוך אזרחים ללוחמים הכי מיומנים בצבא", מדגיש רס"ן גיא מדר שיפקד על מחזור הטירונות הקרוב, "הם יהפכו לממושמעים, בעלי סטנדרטים גבוהים שמסוגלים לרוץ ולקלוע בצורה הכי מדויקת שיש".

בסוף האימון המתקדם תעברו מסע ארוך שיסתיים במצודת יואב, אתר המורשת של החטיבה, אשר בפסגתו תזכו לקבל סוף-סוף את הכומתה הסגולה המייצגת את החטיבה ולאחר מכן תתפזרו ותגיעו לגדודי החטיבה השונים.

אך עד שזה יקרה יש עוד קצת זמן, וקודם יהיה עליכם לעמוד בהצלחה בכל אחד משלבי ההכשרה, להוכיח את עצמכם, לעבור מסעות ואימונים ורק אז תוכלו להגיד שאתם באופן רשמי חלק מחטיבת השועלים. 

"אני חושב שנפלה בחלקם של הטירונים החדשים זכות גבולה להגיע לגבעתי", מסכם מפקד המחזור, "זו חטיבה שנמצאת בחוד החנית של צה"ל בכל החזיתות. היא מכינה את עצמה כל הזמן לאתגרים שהקרקע והאויב מייצרים לה ועומדת בהם בגבורה. אני מאחל להם שיעשו את הטוב ביותר שלהם ושתמיד ישאפו הכי גבוה. אנחנו כבר מחכים להם כאן".