המטבח החדש של חיילי מפקדת חטיבת גבעתי

לאורך השנה האחרונה, בסיס המפקדה של גבעתי, עבר בשיתוף מערך המזון, לא מעט שינויים, וכעת, בישורת השיפוצים האחרונה, נחשף השינוי הטרי ביותר - חדר האוכל ומטבח המחנה החדשים. בעוד כלי המטבח וההגשה המרעננים ממלאים את המדפים ומזון משובח מתבשל על הכיריים, יצאנו לקבל טעימה קטנה ממה שקורה כאשר ב"שדה תימן" - קוצרים את הפירות

30.05.19
ליאור נוישטיין, מערכת אתר צה"ל

מי שיצא לו להסתובב ברחבי בסיס המפקדה של חטיבת גבעתי בחודשים האחרונים, ודאי שם לב שכמעט כל פינה בבסיס עטופה בזהירות בניילונים צפופים ולוחות מתכת, שמרמזים בבירור כי מאחוריהם מתבצעים שיפוצים.

אט אט, עם חלוף הזמן, החלו אותן חומות ברזל ליפול, ולחשוף את התוצר אותו סבבו, ושלב אחר שלב, בניין אחר בניין, "שדה תימן" החדש החל לקבל צורה.

אך את הלוח האחרון, זה שכיסה מוקד משמעותי החטיבה, הסירו רק כעת, ומאחוריו - חדרי האוכל והמטבח של מפקדת החטיבה כולה.

"הגעתי לחטיבה לפני שנתיים", מספר קצין הלוגיסטיקה החטיבתי, רס"ן אביעד טסטה, "ובתקופה הזו שמנו לעצמנו יעד ברור: לקחת את תשתיות השגרה, ותשתיות החירום של החטיבה ולהפוך אותן לא רק לשמישות, אלא לאיכותיות ונוחות הרבה יותר".

עם הגדרת אותה מטרה, החלה מסכת השיפוצים. "מיפינו את הנקודות שרצינו לשפץ והתחלנו בתהליך", מפרט הקל"ח, "החל ממגורים, דרך בנייני משרדים ועד למערך התזונה, התחלנו לגרום למהפכה הזו להתממש צעד אחר צעד".

"אחת מגולות הכותרת ללא ספק נוגעת לתחום המזון", הוא מגלה, "אחרי שיפוץ שנמשך כמעט שנה סיימנו לעבוד על מטבח חדש לגמרי ושלושה חדרי אוכל שמפוזרים בכל רחבי הבסיס".

חדרי האוכל עצמם מאובזרים כעת במיטב הציוד והכלים ההכרחיים לתפקוד מטבח בסדר גודל של חטיבה. "החלפנו את התשתית כולה, רכשנו כיסאות ושולחנו חדשים, מזנונים, ברי הגשה ומכשור. הכל ברמה הגבוהה ביותר".

אך לא רק ה"תפאורה" עברה שינוי, ומעבר למהפך קוסמטי גם רמת המזון עצמה קפצה בכמה וכמה רמות. "ברגע שמסדרים את הדברים, ומשיגים אמצעים חדשים כפי שעשינו, רמת הבישול עולה אף היא כמעט בצורה אוטומטית".

שיפוץ הבסיס כולו נעשה בהובלת המח"ט, הסמח"ט, מערך הלוגיסטיקה הפיקודי ומערך הבינוי הפיקודי, ונבע מצורך אמיתי שצף בשטח: "רמת התשתיות לפני השינויים הייתה פחות טובה משמעותית", מגלה רס"ן טסטה, "אבל צה"ל החל בתהליך מודרניזציה מתוך הבנה שמה שהתאים לחיילים לפני 20 שנים, כבר לא מתאים היום. לכן לקחנו על עצמנו את היוזמה הזו, רצינו לאפשר לחיילים שלנו תנאים דומים לאלה שיש בכל מקום אחר באזרחות".

לטענתו של קצין הלוגיסטיקה החטיבתי, קיים קשר אדוק בין רמת האחזקה בבסיס לבין המוטיבציה של החיילים וזה מה שבסופו של דבר יוצר אצל החייל בקצה את ההרגשה שאכפת ממנו.

"אנחנו מבחינים בשביעות הרצון של החיילים לאורך כל הדרך וזה ללא ספק אחת מהתוצאות הכי משמעותיות בתהליך כולו", הוא משתף, "בקרוב הבסיס כולו יהיה מוגמר, ומבנה המשרדים החדש ולשכת המח"ט ייצאו לאור גם הם. אני חושב שזה תהליך טוב שקורה ב"שדה תימן", וזה רק מוכיח שלמרות שתשתיות לוקחות זמן - בסוף התוצאה של ההשקעה בהן שווה את הכול".