הדרך של שמואל מאקוודור - לפלס"ר גבעתי

24.10.19
מערכת אתר צה"ל

טוראי שמואל חזינס נולד באקוודור ועלה לבד לפני שנתיים, במטרה לשרת בצבא ולגור בארץ. הוא הגדול מבין שלושה אחים.

״שמעתי הרבה סיפורים על הצבא, רציתי להתגייס ולהיות חלק. לתת מעצמי למדינה ולתרום״, מספר חזינס, לו גם יש קשר עם ארגון "נפש בנפש". "היה לי חשוב להגיע לסיירת, נתתי מעצמי מאה אחוז ואפילו יותר". שמואל הוא היחיד מבני גילו בקהילה היהודית הקטנה באקוודור שעלה לארץ והתגייס לקרבי.

"זה לא דבר נפוץ אצלנו והיה קשה לעשות את כל התהליך לבד, בלי חברים, בלי לדעת עברית לא הייתה תרבות ישראלית אצלנו", הוא מספר. "גדלתי בבית ציוני וממנו קיבלתי את כל הערכים האלה. היום אני שמח על המקום שבו אני נמצא". 

ובאמת, המאמצים השתלמו - טוראי שמואל הגיע לסיירת החטיבה הסגולה. טוראי חזינס מספר על הדירה בשערי תקווה, אותה חולק עם חיילים בודדים נוספים - ממקסיקו לונדון וברזיל. בנוסף,הוא מתאר את הסגל והחברים ביחידה שהפכו למשפחה שניה עבורו - "אני מרגיש לגמרי ישראלי, כאילו נולדתי פה".

"לא כל אחד מתאים לקרבי אבל לתת מעצמך ולהיות חלק מהמדינה זה חשוב" מסביר טוראי שמואל במעמד המרגש של מסע הכומתה. "אני אמליץ לאחים שלי ולכל החיילים הבודדים והעולים החדשים להתגייס ולעבור גיבושים. דואגים לי ואני מקבל את הזכויות שלי במאה אחוז". 

המשפחה של טוראי שמואל, שימשיך לעוד שישה חודשי הכשרה ייחודיים של לוחמי סיירת החטיבה, גאה בו מאוד. "אמא שלי אמריליס, הגיעה במיוחד לטקס לראות אותי מקבל כומתה, ועברה את כל הדרך הרחוקה הזו רק בשבילי". לנו נותר רק לאחל בהצלחה, ניפגש בסוף המסלול.