זה מה שחיכה לחיילים הבודדים של "גבעתי" לכבוד השנה החדשה

רחוק מהבית, אבל עדיין בבית - רגע לפני תקופת החגים, שמוכרת בתחושת הבית והמשפחתיות האופפת אותה, החליטו בחטיבת "גבעתי" לפנק את החיילים הבודדים בשורותיה ולארגן להם הרמת כוסית שלא ישכחו. החל ממתחם אוכל מפנק, דרך תחרויות נושאות פרסים ועד למופע קסמים, כך צבעו ללוחמים את החג בסגול

26.09.19
ליאור נוישטיין, מערכת אתר צה"ל

המשפחות שלהם במרחק אלפי קילומטרים רחוק מכאן, אבל בתחילת השבוע החיילים הבודדים שמשרתים בחטיבת גבעתי הבינו כי הבית שלהם, או לפחות ביתם השני, נמצא ממש כאן. באירוע חגיגי ומרגש, הגיעו 333 לוחמים וחיילים בודדים מגבעתי לבית "ראשונים" שבגבעתיים ולקחו חלק בשלל פעילויות שנבחרו ואורגנו בקפידה על ידי סגל הת"ש החטיבתי.

"זה יום הוקרה כדי להודות להם על העשייה בחטיבה", מספרת בהתרגשות סג"ם עמית בר כהן, ראש תחום הת"ש של "גבעתי" ואחת ממובילות האירוע. "תקופת החגים היא אינטימית ומשפחתית, וזה משהו שלא תמיד יש לך כשאתה עולה לארץ לבד - אז היה לנו חשוב לתכנן בשבילם את האירוע הזה כדי להראות להם שיש להם גב מאיתנו".

במסגרת היום נהנו החיילים מהופעה של זמרת אורחת שהגיעה, מופע קסמים ייחודי, צלם מגנטים שתיעד את כל הרגעים ואף שעשועון נושא פרסים, כמו טאבלט, גזייה או מטריות עליהן הוטמע סמל החטיבה - שועל. גם בתחום הקולינרי השקיעו, ובמקום חיכה שולחן קינוחים מפנק שהכיל כל קינוח העולה על הדעת - החל מעוגות, דרך קינוחי כוסות מתוקים ועד למקרונים.

מלבד שלל הפעילויות, אחד מהדברים שבלטו במפגש היה שיתוף הפעולה עם "בית קובי", עמותה הפועלת בסיוע ובליווי של חיילים בודדים ומפעילה שלוש דירות מגורים עבורם. את הבית מנהלת אביבה איכלבלום, אמו של סמ"ר קובי איכלבלום ז"ל ששירת בעצמו בחטיבת גבעתי ונפל בעת פעילות מבצעית בנצרים. "לא מעט מהחיילים הבודדים שלנו שוהים ב'בית קובי' או שמעו על העשייה שלו", מסבירה סג"ם כהן. "הנוכחות שלהם הייתה מאוד משמעותית שם".

את היום סיכמו הנוכחים בהרמת כוסית בראשות מפקד החטיבה, אל"ם איציק כהן. "היה כיף גדול לראות איך כולם התרגשו ונהנו", מסכמת סג"ם כהן, "רצינו שהם יידעו שגם אם המשפחה בחו"ל - אנחנו, החטיבה, המשפחה שלהם כאן בארץ. כל שנותר לאחל הוא חג שמח".