הכירו את החיילים שישבעו היום לחטיבה הסגולה

היום יתייצבו בטקס מרגש בלטרון חיילי מחזור נובמבר 2019 של גבעתי, וישבעו אמונים לצה"ל. אלו הם רק כמה מהנשבעים החדשים של החטיבה, והסיפורים שלהם:

28.01.20
מערכת אתר צה"ל

טוראי רפאל בלחסן, מבשרת ציון

"היה לי ברור תמיד שאתגייס לצבא, מגיל קטן זה החלום הכי גדול שלי", כך מספר טוראי רפאל בלחסן, בן 20, שעלה לארץ מפריז  על מנת להתגייס ומתגורר כיום במבשרת ציון: "אני בחור דתי ממשפחה חרדית, המשפחה קיבלה וכיבדה את גיוסי לצבא, הם התכוננו לזה כל החיים. אנחנו בקשר טוב למרות שההורים שלי עדיין בצרפת".

"מאוד רציתי להגיע לחטיבת גבעתי ואני שמח על המקום בו אני נמצא כיום. ההורים שלי גאים בי, הכרתי פה חברים חדשים אליהם התחברתי בקלות".

היום, יום שלישי ה-28 לינואר 2020, ישבע טוראי בלחסן אמונים לצבא ההגנה לישראל. "אבא שלי הגיע במיוחד בשביל הטקס ואני מאוד מתרגש. זה שלב מאוד משמעותי עבורי, תמיד רציתי להגיע לרגע הזה ולהישבע אמונים לצבא - לתרום למדינה ולתת מעצמי כמה שאפשר. זו זכות וזה לא מובן מאליו עבורי, כל החברים סביבי בחרו בדרך שונה ואני הלכתי אחרי האמת שלי, אני שמח ונרגש לעמוד כאן היום".

טוראי שמואל זלצמן, ירושלים

טוראי זלצמן, בן 18, למד בישיבת שערי תורה ומנהל אורח חיים דתי. הוא האח הקטן במשפחה של 10 אחים. "מבין כל האחים, רק אני ואחי הקרוב אליי התגייסנו. הוא השפיע עליי והתגייסתי גם בזכותו. בהתחלה ההורים שלי לא קיבלו את העובדה שהתגייסתי לצבא, הלכתי בדרך שונה מהמקובל אצלנו וזה לא דבר קל להורים", הוא משתף, "היום הם כבר מקבלים אותי".

"לא הכרתי את הצבא ולא ידעתי מה זאת חטיבת גבעתי, אבל היום אני שמח על המקום בו אני נמצא ומרגיש תחושת שליחות ומשמעות. פגשתי פה בטירונות חברה שמתמודדים עם קשיים דומים בבית, הכרתי חברים חדשים ואני שמח על כך שיש מי שמבין אותי", מספר טוראי זלצמן בחיוך. "יש גם קשיים, אבל המטרה הסופית חשובה לי - להיות חלק מעם ישראל ולתרום למדינה".

שמואל שובץ בגדוד רותם בפלוגת תומר - פלוגה המיועדת לחיילים דתיים. לרגע בו יישבע אמונים לצבא יחד עם חבריו, הוא מצפה בקוצר רוח: "זה רגע מרגש ועוצמתי, אני מחכה לו".

טוראי ידין מדאר, מושב מולדת 

טוראי מדאר הוא חייל בודד שהגיע לארץ מלוס אנג'לס באוגוסט האחרון, במסגרת גרעיני צבר של הצופים, ותוכנית החיילים הבודדים הוותיקה של התנועה הקיבוצית, שדואגת לאירוח של מאות חיילים בודדים בשנה. הוא התגייס לגדוד שקד בגבעתי במחזור הגיוס האחרון, וגר עם חבריו לגרעין במושב השיתופי מולדת.

שלומית, אמא של טוראי מדאר, התגעגעה אליו מאוד והחליטה להפתיע את בנה, להגיע לביקור בארץ, ועל הדרך לראות בעצמה שהוא בסדר ולא חסר לו כלום. ביום שישי האחרון היא חיכתה לו במושב כאשר יצא הביתה מהבסיס, וקשה היה להישאר אדישים לנוכח תגובתו המופתעת והנרגשת והמפגש סוחט הדמעות. היום שלומית תצפה בטוראי מדאר בטקס ההשבעה בלטרון, שם יעמדו על רחבת המסדרים עם כלל לוחמי המחזור ויישבע אמונים לצה"ל.

"אני מאוד מתרגש מהמעמד והאירוע, אני שמח שאימי כאן צופה בי ומתרגשת יחד איתי", הוא מספר, "הכרתי כאן חברים חדשים ואני שמח על ההחלטה שקיבלתי להתגייס לצבא בכלל ולחטיבת גבעתי בפרט".