סא״ל עברי אלבז נכנס לתפקידו כמג"ד בא"ח גבעתי

היום, מפקד בסיס האימונים בחטיבת גבעתי, סא״ל טל אשור יסיים את תפקידו - זאת לאחר שנתיים עצימות בהן הוביל את לוחמי, מפקדי ומשרתי הבסיס כולו ביד רמה. מחליפו, מג״ד הבא״ח הנכנס, הוא סא״ל עברי אלבז

13.05.20
מערכת אתר צה"ל

אל הטקס הגיעו מפקד חטיבת גבעתי אלוף משנה איציק כהן, מפקד אוגדה 162, בני משפחות המפקדים, לוחמים ומפקדים כאחד.

טל אשור, בן 35, נשוי ואב לשלושה ומתגורר ביישוב נווה ירק, בין תפקידו הרבים בחטיבה הסגולה היה מפקד סיירת רימון במהלך מבצע ״צוק איתן״, שם קיבלה היחידה אות הצטיינות על פעילותה הראויה לשבח במהלך המבצע. כמו כן פיקד על גדוד ״רותם״ בחטיבה. בשנתיים האחרונות הוביל המג״ד תהליכים רבים בבסיס האימונים החטיבתי השוכן בקציעות בדרום הארץ, שם עוברים טירוני חטיבת גבעתי הכשרה מקיפה בת שמונה חודשים החל מיום גיוסם לצבא. בין השינויים בזמן פיקודו היו חיזוק הכשירות המבצעית עד רמת הלוחם בקצה המבצעי, שיפוץ מגורי הטירונים ביחידה, המעבר מיריעות אוהלים למבנים ממוזגים וחדישים, ומהפכת המזון בבסיסי הבא״ח והר קרן.

בעוד מספר ימים עתיד להתחיל את תפקידו החדש כמפקד ״החטיבה הדרומית באוגדת עזה״ ויעלה לדרגת אלוף- משנה. עברי אלבז, אב לשתיים ומתגורר במרכז הארץ, בין תפקידיו הרבים היה מפקד סיירת גבעתי ומפקד גדוד להב בבית הספר לקצינים - בה״ד 1. אלבז התגייס בצעירותו לחטיבת גבעתי והיה לראשון שהפך מטירון בשורות סיירת החטיבה למפקד היחידה. כעת ייכנס לנעליו של אשור ויוביל את הכשרת הטירונים.

״לכבוד הוא לי לקבל את הפיקוד על בסיס האימונים החטיבתי, זוהי סגירת מעגל מיוחדת עבורי, לפקד על המקום בו התחלתי כטירון לפני כ17 שנים", כך אמר מג״ד הבא״ח הנכנס סא״ל עברי אלבז, "המשפט 'כאן מתחיל הניצחון' אינו סתם סיסמה אלא ציווי - להתמודד עם האתגרים המונחים לפתחנו ולצפות את אלו העתידים לבוא. טל, אנחנו משרתים זה לצד זה כבר מספר שנים טובות ואני לא מופתע שקיבלתי ממך מכונה משומנת וחדה. תודה לך על עשייה מדהימה, אני מתחייב לשמור על הלהבה והתשוקה שלך, שהיא דוגמה ומופת למנהיג שכל עשייתו היא אל מול חזון הניצחון והעמידה במשימה״.

״החלפת מפקד בא"ח היא אירוע משמעותי לחטיבה סדירה, מפקד הבא"ח אחראי על בניין כוחה של החטיבה, פיתוח שדרת המפקדים והטמעת ערכים ומצוינות בקרב הלוחמים המיועדים והמפקדים", מדבריו של מפקד החטיבה, אל״ם איציק כהן, "מזה שנים בכניסה לבא"ח מוצב שלט - "כאן מתחיל הניצחון״. חזון שמצביע על ההבנה של כולנו שאנו צריכים את המפקדים הטובים ביותר על מנת שהניצחון יהיה ברור וחד. דיוק, רף גבוה, מצוינות, רעב ליצירתיות וחשיבה תחבולנית הן רק חלק מהתכונות שאנחנו צריכים בבא"ח.

"כמו תמיד נהיה מוכנים ונכונים לכל משימה", סיכם המח"ט, "אם נידרש נתייצב ראשונים, ונחזור רק לאחר סיום המשימה. אם נידרש נרדוף את אויבינו ולא נשוב עד כלותם. בברכת הצלחה לטל בחטיבה הדרומית, ולעברי בבא"ח״.