איגרת מפקד גדחה"ן 8170

13.04.21
מערכת אתר צה"ל

אחיי ורעיי לנשק, לוחמי, חיילי ומפקדי גדחה"ן 8170!

בסיומה של שנה מאתגרת במיוחד, של התמודדות עם מגיפה עולמית, שהביאה לכך שחיי כולנו הושפעו בצורה כזו או אחרת אנו מציינים את שנתה ה-73 של מדינת ישראל. יום הזיכרון המהווה פתיח שלא ישכח ליום העצמאות, הוא נקודה בזמן בו כולנו עוצרים ומתייחדים עם זכר יקירינו ועם כאב המשפחות. עבורם, יום הזיכרון חל 365 ימים בשנה, והכאב חד ומתמשך.

הגדוד שכל במבצע 'חומת מגן' את הלוחם אופיר רוט ז"ל, במהלך שירות המילואים הראשון שלו. מאז שנת 2002 אנו מלווים את משפחת רוט היקרה, את ההורים פסי ומשה, ואת האחיות איילת ומיכל, ובמיוחד ביום מיוחד זה נחבקם כולנו ונרכין עימם ראש.

ביום הזיכרון השנה, יתבקשו אזרחי ישראל להימנע מהתקהלויות, לפקוד את קברי החללים בימים שלפני יום הזיכרון, ולאפשר לכן המשפחות להתייחד עם יקיריכם במעמד הצפירה. הדקה הקצרה כלכך, אך העמוקה כלכך, שמפרידה בין יום הזיכרון ליום העצמאות, מדגישה את זכותו העצומה של עם ישראל לשבת במדינתנו הקטנה בזכותם של אותם נופלים. היא גם מדגישה עבור כולנו את המשמעות האדירה של עשייתנו ותרומתנו ההכרחית כל כך לקיומה של המדינה. בעצם שירותכם, בעצם התנדבותכם ובעצם הקרבתכם למען טובת הכלל, טובתו של עם ישראל.

אני מבקש להביע שוב את הערכתי העצומה על תרומתכם ועל רצונכם, להשתתף כבכל יום בכאב המשפחות שתרמו תרומה ניצחת למדינת ישראל, ולאחל לנו ולמדינת ישראל שנה של שגשוג, הצלחה ובריאות איתנה.

סגן אלוף מני בראונשטיין,
מפקד גדחה"ן 8170