"אם תשאלו אותי מי החברים הכי טובים שלי - התשובה תהיה האנשים מהמחלקה"

הרמטכ"ל, רא"ל אביב כוכבי, ביקר בתחילת השבוע בבא"ח גבעתי, ופגש את מפקד הפיקוד, אלוף אליעזר טולדנו, מפקד אוגדה 162, תא"ל נדב לוטן, מח"ט גבעתי, אל"ם אליעד מואטי, ומג"ד הבא"ח, סא״ל עברי אלבז.

10.05.21
מערכת אתר צה"ל

מערכת אתר צה"ל | 05.10.2021

במסגרת הביקור השגרתי, סקר מג"ד הבא"ח בפני הרמטכ"ל והקצינים הבכירים את הבסיס ואת הכשרת הלוחם במקום, הציג את הכשרת הרק"ם המתקדם של החטיבה - הנמ"ר, והסביר על המבנה הארגוני.

בנוסף, קיים הרמטכ"ל שיח עם סגל הבא"ח ועם החיילים על יכולות הלוחם ופיתוחן, על התכנים הערכיים שהוא סופג מרגע הגיוס, במסלול ועד הכשרתו כלוחם גבעתי, ועל הדגשים לאימון בבא"ח לקראת מלחמה.

"אתם נפגשים עם אנשים מכל המדינה, מכל סוגי האוכלוסיות - זה נכס אדיר לעצמכם ולמדינה", אמר להם הרמטכ"ל, "צה"ל זה בית ספר למנהיגות, ואתם יוצאים החוצה עם אומץ, תושייה, יכולת לעבוד בצוות".

"התחושה הזאת של שירות משמעותי היא בלתי רגילה, ואם תשאלו אותי מי החברים הכי טובים שלי - התשובה תהיה האנשים מהמחלקה ב-890", הוא המשיך, "יחסי החברות, יחד עם התכונות האישיות שאתה מקבל - שולחים אתכם לעולם הגדול עם רמת ביטחון אחרת ומסוגלות אחרת".

"לוחמי היבשה הם קו ההגנה הראשון, לוחמי החי"ר ובוודאי חטיבת גבעתי - הם השפיץ של קו ההגנה", הבהיר הרמטכ"ל, "ייעוד הצבא הוא להתכונן ולהיות מוכן למלחמה או למבצע גדול. לבנות את הכוח של צה"ל בהתאם למלחמות שצפויות לו".

"לא היה לי ברור שאהיה רמטכ"ל, אלוף פיקוד או מח"ט. ידעתי שאצא לבה"ד 1, אבל אחרי שהבנתי את המשמעות ברמה הלאומית והאישית ידעתי שלא אמצא אותה בשום מקום אחר", שיתף בנימה אישית.

"זה נשמע לכם נורא רחוק - אבל לא מעטים מחבריי האלופים שהשתחררו ורבים מחבריי הקצינים הבכירים, חלקם מאוד מצליחים בעולם העסקי, כולם אומרים שאין מה להשוות בין המשמעות, העניין, העומק והתוכן שנותן צה"ל. את העומק הזה אתם יכולים למצוא בתעסוקה המבצעית או במלחמה הבאה".