הכירו את הסגל שילווה אתכם מהבקו"ם

מתגייסים לחטיבה הסגולה? רוצים לקבל הצצה לשגרת החיים שלכם בחודשים הקרובים? בדיוק בשביל זה ביקשנו מחברי הסגל שילוו את המתגייסים הטריים בבא"ח גבעתי לספר על מה שמצופה מהם בטירונות, ועל הדרך קיבלנו גם כמה טיפים מנצחים

21.03.21
בתיה ואן זיידן, מערכת אתר צה"ל

 מ"כ של מרץ 21' בגדוד רותם - סמל רועי סרוסי

איפה תפגוש את הטירונים? מה האינטראקציה היום-יומית שלכם?

ניפגש כשהם יסיימו את הקליטה שלהם בבקו"ם, ויחד נעלה על האוטובוס לבא"ח גבעתי. אלווה אותם בכל תהליך הקליטה הראשוני, בטירונות ובעצם לאורך כל התקופה הראשונה בצבא.

מה חשוב לך לתת לטירונים?

שני דברים עיקריים חשובים לי: מצד אחד לחדד את ההבנה שהם הגיעו לצבא ולמסגרת צבאית, ומצד שני לתת להם את ההרגשה שאני פה בשבילם - לא משנה מה הם צריכים.

מה אתה מצפה מהטירונים?

שיבואו עם רצון לתת מעצמם למען משהו שהוא גדול מהם - לתת לחברים לכיתה, למחלקה, לפלוגה ולהגיע אפילו לרמת המדינה - ככה שבסוף זה יעזור לנו לנצח בקרב.

טיפ מנצח לסיום?

בסיטואציות קשות, תהיו האנשים שעוזרים לחברים שלהם. להיות שם בשביל מי שקשה לו עוזר לשכוח את הקושי שלך, גורם לך לחשוב על האחר ונותן כוח גדול יותר להמשיך.

מפקד מחזור מרץ 21' גבעתי - רס"ן בניה הר זאב

איפה תפגוש את הטירונים?

עם הכניסה לבא"ח גבעתי אקבל את פני הטירונים. לאחר מכן המפגש איתם יהיה בעיקר בתרגילים, במופעים שוברים שגרה ובין האימונים כשאבוא להתרשם. את החיילים המצטיינים כמובן שאפגוש ואתמוך בהם ביציאה לפיקוד.

מה חשוב לך לתת לטירונים?

לעודד אותם מצד אחד ומהצד השני לבחון את ההישגים שלהם. אני פה להבטיח ולדאוג שאנחנו מכשירים את הלוחמים הטובים ביותר בצבא, שיהיו מוכנים לבצע פעולות מבצעיות ברמה הגבוהה ביותר.

מה אתה מצפה מהטירונים?

לתת 100% מעצמם. שיבינו את חשיבות המשימה והתפקיד, כך יעבדו קשה כדי להבטיח שהם יהיו מחזור חזק ולוחמים חדים.

טיפ מנצח לסיום? 

תגיעו מכווני מטרה. אם אתם רוצים להיות מפקדים וקצינים תתחילו בלהיות חיילים מצטיינים. תשקיעו את כל כולכם ותסמכו על המפקדים שלכם.

 אחמ"ש מטבח בבא"ח גבעתי - סמ"ר ניב מלכה

איפה תפגוש את הטירונים?

אפגוש אותם באופן שוטף - בחדר האוכל, במשיכות האוכל כשייצאו לשבועות שטח ובהגנ"מים (הגנת מחנה) בתורנויות מטבח.

מה חשוב לך לתת לטירונים?

אוכל חם, מזין ולא פחות חשוב מזה טעים - כדי שיתן להם תחושת ביתיות כשהם נכנסים לחדר האוכל.

מה אתה מצפה מהטירונים?

אנחנו משקיעים בשבילם ומבשלים להם אוכל טעים. המטרה שלנו היא שהם יצאו שבעים ומרוצים. אם יש טירון שמרגיש שהאוכל שהוא מקבל לא מספק אותו, הוא מוזמן להגיע עד אליי - ויקבל מענה מכל הלב!

טיפ מנצח לסיום? 

תמיד כשאתם מסיימים בחדר אוכל, קחו אתכם תפוח או תפוז ביציאה. ככה ברגעי המנוחה בין האימונים תמיד יהיה לכם נשנוש בריא עד לארוחה הבאה.

 מדא"גית בבא"ח גבעתי - רב"ט נועה שלי

איפה תפגשי את הטירונים?

את הטירונים אפגוש בעיקר באימוני כושר גופני ובבחנים שונים שיעברו, כמו בר-אור ובחמ"ס (בוחן מסלול).

מה חשוב לך לתת לטירונים?

חשוב לי לעזור להם לדעת כל מה שהם צריכים על כושר גופני - מטכניקות נכונות לאימונים כדי שיחזקו את עצמם בלי לעשות נזק, ועד להכניס אותם לכושר קרבי שיסייע להם להתמודד עם אתגרי השירות בכלל ובשדה הקרב במיוחד.

מה את מצפה מהטירונים?

להגיע ברצינות לאימונים - שיתמידו, יקשיבו וישאלו שאלות כשהם צריכים. 

טיפ מנצח לסיום? 

תתחילו להתאמן כבר עכשיו על סיבולת לב-ריאה, כמו ריצה בבקרים לדוגמה, ואל תדאגו אם אתם עדיין לא בכושר - פה בבא"ח נכניס אתכם לעניינים ונעזור לכם להתחזק. חוץ מזה, לפני אימון גופני תשתדלו לא להעמיס על עצמכם יותר מדי אוכל, כדי שלא תהיו כבדים ועייפים מהארוחה.