טקס התייחדות לזכר חללי חטיבת גבעתי

28.10.22
מערכת את"צ

טקס ההתייחדות השנתי עם זכרם של 938 חללי חטיבת גבעתי התקיים אתמול (חמישי). הטקס שהתקיים באנדרטה לזכר חללי חטיבת גבעתי במצודת יואב, נערך בראשות הרמטכ"ל, רא"ל אביב כוכבי, ובהשתתפות מפקד פיקוד הדרום, אלוף אליעזר טולדנו, מפקד עוצבת הפלדה, תא"ל נדב לוטן, מפקד חטיבת גבעתי, אל"ם אליעד מואטי, המשפחות השכולות, וכן מפקדי וחיילי החטיבה בעבר ובהווה.

 

"הנשק הראשון בלחימה איננו הנשק או הפצצה אלא תחושת המסוגלות, הנכונות והרוח", קבע הרמטכ"ל, "בחודשים האחרונים, צה"ל מנהל באיו"ש מערכה מוגברת במסגרת מבצע 'שובר גלים' במהלכו סוכלו עשרות רבות של מחבלים והחשוב מכל – מאות פיגועים נמנעו. במילים אחרות, מאות משפחות ממשיכות לחיות את חייהן שלמות ומאושרות ולצד הפעילות המאומצת לסיכול הטרור, אנו פועלים מידי יום למען החזרת הבנים, סגן הדר גולדין וסמ"ר אורון שאול".

"ייעודו של צה"ל הוא להגן על אזרחי המדינה", הוא המשיך, "המושג הרחב הזה כולל פעולות מבצעיות רבות מידי יום, באחת מהן לדאבון ליבנו נפל עידו ברוך ז"ל. הוא הגן על אזרחי המדינה. היטיב מכולם לתאר זאת איתן ברוך, אביו של עידו: 'בכל מקום שהיהודים חיים בו במדינת ישראל, חייל צריך לשכב עבורם על הגדר, זה מה שעידו עשה. אני מאוד גאה בו ושלם עם מה שהוא עשה ואיפה שהוא היה, למרות המחיר הגבוה שאני משלם. אני יכול להתנחם בכך שהוא היה שם ועשה את המשימה שהוטלה עליו'. זהו מחיר כבד וקשה, אך מחיר שיש לו תכלית ומשמעות – חיים בטוחים בארץ הזאת, אני מצדיע לעידו ומצדיע להוריו ולכן - משפחות יקרות".

"אני עומד כאן לפניכם בפעם האחרונה כמפקד הצבא", סיכם הרמטכ"ל, "לחמתי לצידם של לוחמי החטיבה לאורך שנים, אני סומך עליכם, מעריך אתכם ומודה לכם על תקופת שירות משותפת. יחד, לחמנו ויחד איבדנו חיילים ומפקדים, הנכונות והמסירות של בניכם ובנותיכם, והאיתנות והאצילות שלכן, הם שיעור ומורה דרך להתנהגות, לערכים ולציונות. יהי זכר הנופלים ברוך".
 
"משפחות יקרות, לאורך שנות שירותנו בצה"ל למדנו רבות ממורשת יקיריכן", הצהיר מח"ט גבעתי, "מסורת ארוכת שנים, של אחוות לוחמים, דבקות במשימה, שכל כך מאפיינת את לוחמי חטיבת גבעתי לדורותיה. סיפורם של הנופלים והבית ממנו הגיעו, הוא סיפורה של חטיבת גבעתי. הוא סיפור על חינוך מבית, הנשען על ערכים של נתינה, תרומה, התנדבות והקרבה, למען הכלל. כך גם סיפורו של סמ"ר עידו ברוך ז"ל, לוחם ומפקד בסיירת גבעתי אשר נפל לפני כשלושה שבועות בלבד בעת מילוי תפקידו. משפחות יקרות, חטיבת גבעתי כולה, מכל רחבי הארץ, נמצאת איתכם - גדוד צבר מחברון, גדוד רותם מאביבים, גדוד שקד מהר דב וסיירת גבעתי משכם. כולם מחבקים מרחוק, אך קרוב מאוד ללב".