9 דברים שאולי לא ידעתם על החטיבה הסגולה

ממש כמה ימים לפני שהחטיבה הסגולה תחגוג 40 שנות פעילות, אספנו עבורכם כמה עובדות מעניינות על החטיבה. אז מי בחר את הצבע סגול, מתי השועל היה בכלל תנין, ומי זה "גבעתי" שעל שמו נקראה 84?

15.02.23
איה חיימוביץ', מערכת את"צ

שאלתם את עצמכם פעם מי בוחר את צבעי הכומתות?

לכל חטיבה סיפור משלה, אך אצלינו בגבעתי - הסיפור חמוד במיוחד. צבע הכומתה של החטיבה - סגול, נבחר על ידי בתו של מפקד החטיבה הראשון, אל"ם יהודה דובדבני, כששאל אותה מה הצבע האהוב עליה. אנחנו מבינים אותה… בכל זאת - סגול לא יורד במים!

לא תמיד הצבע הסגול אפיין את חטיבת גבעתי…

עד שנקבע כי צבע הכומתה של החטיבה הוא סגול - חבשו לוחמי החטיבה כומתה שחורה ונעלו נעליים אדומות. יכולים לדמיין את זה?

בעבר, אורך מסע הכומתה של לוחמי החטיבה היה 84 ק"מ, כמספרה של החטיבה

היום - זה כבר קצת שונה, אבל ממש בשבוע האחרון הלוחמים רצו 8.4 ק"מ במירוץ החטיבתי. מוזמנים לראות מי היו המנצחים הגדולים של המירוץ באתר היחידה!

גדודים במספרים? לא אצלינו…

גבעתי היא חטיבת החי"ר היחידה בה נהוג לקרוא לגדודים בשם, ולא במספר. טוב זה דיי ברור כשלגדודים יש שמות כל כך יפים: שקד, צבר, רותם וסיירת גבעתי.

שועלים על נמ"רים

היום החטיבה נלחמת על גבי נמ"רים, הרק"ם המתקדם והבטוח ביותר, שמאפשר תמרון קרקעי בעומק השטח.

מי שחלם גבעתי

המנון החטיבה, "מי שחלם גבעתי", נכתב בשנת 1974 על ידי עמוס אטינגר והולחן על ידי אפי נצר. בשנת 2015, בעקבות מבצע "צוק איתן" שבו השתתפה החטיבה, נכתבו להמנון בתים נוספים.

תנין או שועל?

בתחילת שנות התשעים היה לחטיבה יעוד נוסף - יכולת החפה (נחיתה על החוף מכלי שיט). בסוף מסלול ההכשרה, בוצע תרגיל החפה, שאחריו קיבלו הלוחמים סיכה בצורת תנין. היום, את מדי הלוחמים כבר מעטרות הסיכות הגדודיות והיחידתיות, בנוסף לסיכת השועל המוכרת לכולנו, המכונה בפני לוחמי גבעתי "שועלון".

ואיך נבחר השם?

חטיבת גבעתי הנוכחית קרויה על שם חטיבת גבעתי ה"ישנה", שפעלה בזמן מלחמת העצמאות והייתה אחראית על שחרור הנגב, ולה היסטוריה מרתקת וארוכת שנים. לחטיבה המקורית קראו כך על שמו המחתרתי של שמעון אבידן - מפקדה הראשון.

ממש השבוע, תחגוג החטיבה הסגולה 40 שנות פעילות, מצויינות והגנה על הארץ האהובה שלנו

אז מאיתנו לחטיבת גבעתי, ללוחמים, לחיילים ולמפקדים - מזל טוב (: