סגן-אלוף זיו בואניש נכנס לתפקיד מפקד סיירת גבעתי

30.05.23
מערכת את"צ

סגן-אלוף זיו בואניש נכנס לתפקיד מפקד סיירת גבעתי וממלא את מקומו של סגן-אלוף אריאל גונן אשר שירת בתפקיד בשנתיים האחרונות.

טקס חילופי המפקדים נערך היום (ג') בחטמ״ר אפרים בראשות מפקד אוגדה 162, תת-אלוף נדב לוטן, מפקד חטיבת גבעתי, אלוף-משנה אליעד מואטי ובהשתתפות מפקדים, חיילים, משפחות ומוזמנים נוספים.

מדברי מפקד חטיבת גבעתי, אלוף-משנה אליעד מואטי: ״חטיבת גבעתי הינה חטיבת לוחמת משימתית וגמישה. עוצמתה במפקדיה ואנשיה, יוזמת ומנצחת, מוכנה תמיד. שואבת את חוסנה מרוח גבעתי ומורשתה.

החלפת מפקד יחידה הינו אירוע משמעותי ביותר בחייה של חטיבה. עוצמתה של החטיבה מבוססת על מפקדיה ואנשיה. היום אנחנו מחליפים מפקדים. תם עידן אחד ומתחיל אחר.

לוחמים ומפקדים, כמפקד החטיבה אני מצפה מכולכם שתהיו משימתיים ולוחמניים. שתהיו אחראיים, ממשו אחריותכם ואף הרחיבו אותה, למען הכלל. דרשו מעצמכם ומפקודכם, וחבקו אותם חזק. עשו הכי טוב במה שיש ותנצחו".

מדברי מפקד סיירת גבעתי היוצא, סגן-אלוף אריאל גונן: ״ביחידה שלנו יש את האנשים הטובים ביותר ששעה שעה, יום יום ולילה לילה עושים דברים בלתי רגילים, שלא הרבה מוכנים ובטח לא הרבה מסוגלים לעשות. בשנתיים האחרונות היחידה השחיזה את גרזנה והתכוננה ליום פקודה. השתפרנו המון בלחימה בלילה על גבי נמר בשטח בנוי, בכושר ועוד תחומים רבים. סיירת גבעתי תעמוד מוכנה ראשונה לכל משימה״.

מדברי מפקד סיירת גבעתי הנכנס, סגן-אלוף זיו בואניש: ״אני מתחייב לעשות כל שביכולתי בכדי להביא את יחידה זאת ביחד עם מפקדיה וחייליה למוכנות המיטבית למלחמה ולעמוד בכל משימה שנידרש לה. אני מצפה מעצמי ומכם לוחמים יקרים - נמשיך יחדיו לשמור על ביטחון אזרחינו ומדינתנו״.