לוחמי חטיבת גולני בעבר ובהווה במפגש מיוחד

במסגרת אירוע מיוחד לציון 50 שנה למלחמת ששת הימים, נפגשו מאות לוחמי עבר ומפקדים של חטיבת גולני בהווה ליום משותף שהתחיל בסיורים באתרי הקרב המרכזיים, המשיך בסיפור הקרבות מעיני לוחמי העבר והסתיים בטקס מרגש

18.06.17
מערכת אתר צה"ל

מאות לוחמי עבר ומפקדיה הנוכחים של חטיבת גולני נפגשו במסגרת אירוע מרגש לציון 50 שנה למלחמת ששת הימים. במהלך האירוע עברו המשתתפים באתרי המורשת והקרב של החטיבה במלחמה, שמעו את סיפורי הקרבות מלוחמי העבר של החטיבה והעמיקו את החיבור בין מורשת החטיבה ללוחמיה כיום.

היום החל בסיור באתרי הקרב המרכזיים - תל עזזיאת, תל פאחר, גבעת האם וזעורה. בכל נקודה נכחו לוחמי ומפקדי עבר שלחמו באותן הנקודות וסיפרו את סיפור הקרב מעיניהם למאות המשתתפים.

"לפני 50 שנים התחוללו כאן הקרבות שהיו למעצב מרכזי באתוס של צה״ל ובדמותה של חטיבת גולני", אמר מח״ט גולני, אל״ם שלומי בינדר. "ערכים כמו רעות, אומץ לב והקרבה נכתבו באותו יום בדם הלוחמים בספר דברי הימים של החטיבה. אני משוכנע כי המורשת שהשארתם עבורנו, לוחמי ששת הימים, היא משענת ומושא לחיקוי שיאפשר לנו לעמוד במשימה ולנצח בכל קרב".

לאחר הסיור בנקודות הקרב התכנסו כלל המשתתפים בפארק הזהב בקריית שמונה, שם נערך טקס ובו נשאו דברים נציגי הלוחמים במלחמה, מפקד פיקוד העורף, אלוף תמיר ידעי, מח״ט גולני, אל״מ שלומי בינדר ונציג המשפחות השכולות.

מג״ד 12, סא״ל סיוון בלוך, אמר בנאומו: ״לוחמי צה״ל נלחמים על שמירת המולדת כבר 69 שנה. לאורך השנים, קרבות אלו גבו מאיתנו את טובי בנינו ובנותינו שלא זכו לראות את הניצחון, אחרים נושאים על גופם את צלקות הקרב".

"גם היום במעמד מיוחד זה, 50 שנה למלחמת ששת הימים", המשיך סא"ל בלוך, "שבה ולחמה חטיבת גולני בחלקה הצפוני של הארץ מול האויב הסורי. רבות הקרבות שידעה אדמת ארץ ישראל אך מעטים הקרבות שנצרבו בזיכרון לעד".