ביקורת הפתע של אלוף זמיר בבא"ח גולני

07.10.20
מערכת אתר צה"ל

נמשכת סדרת הביקורות הנרחבת בבסיסי צה"ל במסגרת המאבק המתמשך בהתפשטות הקורונה. הפעם היה זה התור של בא"ח גולני.

סגן הרמטכ"ל, אלוף אייל זמיר, ערך אתמול ביקורת פתע בבסיס האימונים של החטיבה, ובחן מקרוב את ההקפדה על אכיפת הנהלים ואת השמירה על ההנחיות.

במסגרת הביקורת, קיים סגן הרמטכ"ל גם שיח עם מפקדים רבים והדגיש את האחריות הגדולה שיש להם במטרה לשמור על כשירות היחידה, זאת לצד דאגה לצורכי החיילים ולרווחתם בזמן עוצר היציאות.

מביקורו ביחידה התרשם אלוף זמיר מהפעולות הרבות שנעשו בבא"ח למניעת התחלואה ולשמירה על הנהלים, לרבות חבישת מסיכות, שמירה על מרחק ובידוד הקפסולות. 

סגן הרמטכ"ל הבהיר כי ביקורות הפתע בבסיסי צה"ל יימשכו, והדגיש שמניעת התפרצות הקורונה היא מאפיין קריטי של כשירות היחידה: "זה עניין של משמעת אישית ושל האחריות שלכם כמפקדים".

"אם התגלה ביחידה חולה", המשיך אלוף זמיר, "תדעו כמפקדים להכיל אותה בקפסולה הקטנה ושלא תתרחב מעבר לקפסולה פלוגתית. מצב כזה מעיד על חוסר משמעת. כמו כן יש לנו ולכם מחויבות לדאוג לפרט, לדבר עם החיילים ולהרים את המורל בתקופה הזו".

"התקופה דורשת מאיתנו יצירתיות ופיקוד מלפנים", אמר מפקד בא"ח גולני, סא"ל שמעון סיסו, "כחלק משמירה על התפקוד, ביצענו התאמות בכל מקום בבסיס, בהן שמירה על קפסולות בחדר האוכל ושמירה על כל פלוגה. בנוסף, פתחנו פלוגת מבודדים שמאפשרת לחיילנו תנאים מיטביים לעבור את הבידוד".

"אנחנו עושים הכול על מנת לשמור על בריאות החיילים והמפקדים, לצמצם ככל האפשר את מעגל התחלואה, ולשמור על הכשירות המבצעית של לוחמינו", הדגיש מפקד הבא"ח.