יום העיון לזכרו של תא״ל ארז גרשטיין ז״ל

ביום חמישי האחרון, התקיים יום עיון לזכרו של תא״ל ארז גרשטיין ז״ל. ארז, אשר התגייס בשנת 1979, עבר שירות ארוך ומשמעותי בחטיבת גולני בשלל תפקידים החל מחייל וכלה במפקד החטיבה, נפל ביום י"ב באדר תשנ"ט (28.2.1999), בעת פעילות מבצעית בלבנון בהיותו מפקד היק"ל

09.03.20
מערכת אתר צה"ל

כל שנה מקיימת חטיבת גולני, יום עיון במהלכו לומדים מפקדי החטיבה על דמותו המיוחדת של ארז. בנוסף, טיילו המפקדים במסלול שהחל באנדרטה של גרשטיין והמשיך לנחל מצפור.

השנה נושא יום העיון היה "20 שנה לשהייה של צה"ל ברצועת הביטחון". במהלך יום העיון הגיעו מפקדי עבר מהחטיבה ומפקדים בכירים כיום בצה"ל, בהם מפקד פיקוד דרום, אלוף הרצי הלוי, לספר על מורשתו של גרשטיין.

"הבשורה על מותו של ארז הכתה בי, עת הייתי לוחם בסיירת", סיפר מח"ט גולני, אל"ם שי קלפר: "מאז ולאורך שירותי בתפקידי בחטיבה מלוחם ועד מח"ט גם אני לומד בכל שנה דבר חדש על ארז, ובכל פעם אני נפעם ומתפעל מאישיותו ועוצמתו, מכישוריו המנהיגותיים ומערכיו כמפקד וכאדם. נדמה כי דמותו של ארז, מורשתו, פועלו ורוחו עדיין נוכחים בחטיבת גולני בפרט ובצה"ל בכלל במלוא העוצמה".

"ארז היה מפקד יוזם ואמיץ - במעשים ובמילים", אמר מ' פד"ם, אלוף הרצי הלוי: "הוא היווה דוגמה ומופת בשילוב של כישרון, תבונה, יכולת חשיבה וחושים טובים מאוד".

"השירות ברצועת הביטחון לימד אותנו ליזום, ועוד יותר על חשיבותו של הפיקוד הזוטר. אנחנו צריכים להעצים פיקוד זוטר מצוין", סיכם מ' פד"ם, "הוא זה שבזכותו ננצח במלחמה הבאה".