החדר הזה יהפוך את הגולנצ'יקים לחזקים עוד יותר

את המהפך שעבר המקום הזה אתם חייבים לראות: יותר מ-6 סוגי מתקנים, שטח ענק ואימוני כוח שיגרמו לטירוני גולני להיות הלוחמים הכי חזקים. קבלו הצצה

10.10.21
עינב גרינברג כהן, מערכת אתר צה"ל

 

40 שניות עבודה, 20 שניות מנוחה, במשך שעה - עד שהספירה של שעון הסטופר הגדול על הקיר מגיעה לסיום. פעמיים בשבוע לפחות - זו שגרת האימונים שטירוני גולני חווים במהלך הכשרתם בבא"ח, בחדר הכוח החדש שנחנך בתחילת החודש.

המתחם שנבנה מאפס, מחליף את מגרש הכדורסל המיושן שהיה במקום, ותוכלו למצוא בו עשרות מכשירי מתח, לחיצות חזה וכתפיים, מקבילים, מתקן ניעור חבלים, משקולות ופלטות וחבל טיפוס. הוא כמובן מעוצב על פי צבעי החטיבה - צהוב וירוק.

אולם הספורט הישן, שבמקומו נבנה חדר הכוח

האימונים הראשונים, כך מספרת בהתרגשות קא"גית הבא"ח, סגן נדין וקנין, מתחילים ממש בימים אלו. כל הציוד נרכש כדי שיתאים לצרכי הלוחמים ולרף אליו הם מחויבים להגיע: "לכל בחירת מכשיר יש את המשמעויות הכי ספציפיות - הציוד הוא של החברות הכי איכותיות". 

בעוד בחדר הכושר של הבא"ח אפשר להכניס רק כ-20 חיילים, בחדר הכוח, שגודלו הוא כ-700 מ"ר, מספר המתקנים גדול משמעותית - מה שמאפשר לאמן שתי מחלקות במקביל ואף להעביר בו שיעורי קרב מגע. 

"המרחב מאפשר לנו להעביר אימונים אפקטיביים יותר - והתוצאות מעולות", מתגאה הקא"גית. בבא"ח גולני תחום הכושר תופס נפח נרחב - כל חייל שעתיד להיות לוחם בגולני, מחויב לעבור את בוחן הכוח - מבחן בו בעודם לובשים ווסט של 7 קילו, לבצע 7 מתח, מקבילים וריצות בסטנדרט הנדרש. חייל שלא מצליח לעבור את הבוחן בתום ההכשרה, לא יוכל לעלות לגדודים ולהיות לוחם.

"יש הבנה בצבא, ובבא"ח בפרט, על החשיבות הרבה של תחום הכושר הקרבי. היה לנו חשוב שהמקום יצעק גאוות יחידה, שהיא גם כן מאוד משמעותית. אם יש חייל שמתאמן טוב יותר בגלל החדר הזה - זה הכול מבחינתי", היא מסכמת בחיוך.