טקס התייחדות לזכר חללי חטיבת גולני

19.10.22
מערכת את"צ

טקס ההתייחדות השנתי עם זכרם של 1482 חללי חטיבת גולני התקיים אתמול (שלישי). הטקס שהתקיים באתר ההנצחה והמורשת החטיבתי שבצומת גולני, נערך בראשות הרמטכ"ל, רא"ל אביב כוכבי ובהשתתפות מפקד פיקוד הצפון, אלוף אורי גורדין, מפקד עוצבת געש, תא"ל דדו בר-כליפא, מפקד חטיבת גולני, אל"ם יאיר פלאי, המשפחות השכולות, וכן מפקדי וחיילי החטיבה בעבר ובהווה. 

"הנשק הראשון של הלוחם איננו הרובה ואיננו הפצצה", אמר הרמטכ"ל, "הנשק הראשון הוא תחושת המסוגלות והנכונות להילחם. חטיבת גולני מצטיינת בפיתוח 'הנשק הראשון', ובולטת ביכולת שלה להקנות לחייליה תחושת מסוגלות, שייכות ומחויבות. ההתנדבות לשירות ביחידות קרביות הוא ביטוי לערכים ולחינוך, אבל הוא בראש ובראשונה צורך ממשי של מדינת ישראל והכרח לעוד שנים רבות".

"צה"ל מנהל ביהודה ושומרון מערכה", הוסיף רא"ל כוכבי, "מבצע 'שובר גלים' מתנהל מזה כחצי שנה ובמהלכו נעצרו כ-1500 מחבלים טרוריסטים פלסטיניים, נהרגו עשרות רבות של מחבלים והחשוב מכל – מאות פיגועים נמענו. חיילי צה"ל פועלים באופן מקצועי וערכי, והם יפעילו את נשקם בכל מצב שזה נדרש למילוי המשימה, יפגעו בכל מי שיסכן את אזרחי ישראל, וינצרו את השימוש בנשק במקום שאין צורך ואין סכנה".

שפחות רבות הסבו לאחרונה לשולחן החג", אמר הרמטכ"ל, "והן לא ידעו, גם אנחנו לא, שבזכות הפעילות המבצעית הן בטוחות, ומאושרות. משפחות יקרות, אתן וקרוביכן שנפלו מהווים חלק מחיי. קיבלתי מהם ומכן רבות, אבל המדינה קיבלה הרבה יותר. אני מצדיע לנופלים ומצדיע לכן, אני עושה זאת בפעם האחרונה במדים, אבל אמשיך להצדיע להן ולכן כל חיי. יהי זכר הנופלים ברוך".

"כמדי שנה אנו נפגשים כאן יחד, יד ביד, לב אל לב", אמר מפקד חטיבת גולני, אל"ם יאיר פלאי, "משפחה אחת גדולה הנפגשת באתר ההנצחה והמורשת החטיבתי כדי לזכור ולהזכיר את יקיריכם, יקירינו. טובי בנינו ובנותינו שאינם עמנו עוד. על הקיר שמאחורי טבועים 1482 שמותיהם של נופלי החטיבה מקום המדינה ועד היום, שמות ופנים שאת חלקם הכרתי באופן אישי עת היו מפקדי, חברי ופקודיי ועל מורשת האחרים גדלתי כלוחם ומפקד בחטיבה".

"ביום זה, כבכל ימות השנה", הוסיף מפקד חטיבת גולני, "אנו ניצבים עמכן משפחות יקרות ומבקשים להושיט יד חובקת, להציע כתף תומכת, לעמוד יחד איתכן ולהקל לו במעט על תחושת הריק והחסר. מורשת יקיריכם היא כנר לרגלינו בכל ימות השנה ואנו נמשיך תמיד ללכת לאורם, לשאוב מהם את הכוח ולשמור על עמנו. דור הלוחמים נושא על כתפיו את זיכרון הנופלים ובליבו תקווה אחת גדולה – להיות ראויים למורשת שהותירו לנו בלכתם. נמשיך להביט קדימה אל האופק, בחתירה מתמדת אל הניצחון. דעו שחטיבת גולני תמשיך לעמוד לצדכן, לחבק ולתמוך. אתם חלק ממשפחת גולני מיום גיוס יקירכם ועד עולם. מי ייתן ונישאר כולנו יחד תמיד, יד ביד, לב אל לב. יהי זכר הנופלים ברוך לעד".