קבלו כמה טיפים לשירות מתותחן אמיתי

02.04.19
מערכת אתר צה"ל

שמי שחר וינר, נולדתי וגדלתי בנס ציונה. התגייסתי בנוב׳ 16. תמיד ידעתי שאני רוצה להתגייס ללוחמה ולהיות לוחם קרבי, על חיל התותחנים שמעתי מבן הדוד שלי ששירת ברוכב שמיים אחרי הטירונות שובצתי בגדוד 55, גדוד דרקון.

בסיום תקופת המסלול עליתי להיות לוחם בגדוד בסוללה א׳, באותה התקופה תפסנו קו ח"יר בגבול לבנון. אחרי 4 חודשים בגדוד יצאתי לקורס מפקדים. רציתי לצאת לקורס מפקדים כי רציתי להשפיע יותר, להתבטא ולהשפיע על לוחמים שלי , רציתי צוות שאני אקבע את דמותו ואופיו ובו זמנית אתן לכל אחד מהם להתבטא.

בסוף קורס מפקדים שובצתי כמפקד בצוות שהייתי לוחם בו , בהתחלה זה היה אתגר קשה, המעבר בין להיות לוחם ואז מפקד של הצוות הוא מאוד מסובך, אבל תוך זמן קצר החיילים בצוות העריכו אותי מאוד וידעו לעשות את ההבדלה בין חבר למפקד. מפקד צריך לדעת לשמור על קשר טוב עם החיילים שלו, אבל במידת הצורך לקחת אחריות פיקודית ולדרוש שדברים יעשו כמו שצריך.

פיקדתי על הצוות בתקופת השת״פים, בהם משתתפת הסוללה בתרגילים שונים עם שאר החטיבות באוגדה, ומשם עברנו לקו חי"ר בטול כרם. לאחר המשכנו לאימון ברמת הגולן ואז לעוד קו חי"ר בגזרת חוצ״ש. סך הכל פיקדתי על הצוות, צוות 1ב׳ בסוללה א׳, 8 חודשים. לאחר אותם 8 חודשים כמפקד צוות עליתי לתפקיד רס״פ בסוללה שכרגע נמצא בתקופת אימון בבקעת הירדן.

כשאני מסכל אחורה על השירות שלי אני הכי שמח בעולם שיצאתי להיות מפקד. אני מעריך ומכבד את התפקיד של לוחם , אבל כמפקד חשבתי ואני עדיין חושב שהסיפוק העצמי הוא אדיר, המחשבה שילד בן 19 יכול לפקד על 8 חיילים והוא אבא ואמא שלהם כל השבוע היא מטורפת לדעתי. הסיפוק העצמי וההנאה בלראות חיילים שמחים בזכות מה שעשית, או משהו שהקמת ביחד איתם הוא מטורף.

העצה האישית שלי למתגייסים החדשים היא לזכור לאורך כל הטירונות שזאת תקופה שעוברת , ולא צריך להיבהל מכל דבר, מכל שבת או הפתעה בשירות (ויהיו המון), אלא לקחת את הדברים הטובים בכך ולנצל את הזמן לרכוש חברים שאני חושב שהם לכל החיים.

בעוד 4 חודשים אני אשתחרר, כרגע חושב כבר על הלימודים כי עשיתי מבחן פסיכומטרי כבר בין כיתה י״א לי״ב , אבל גם חולם על הטיול הגדול - בתכנון דרום אמריקה.

אז בהצלחה לכל התותחנים החדשים!!!