נאומו של מפקד חטיבה 215 בסיום התרגיל החטיבתי

08.12.19
מערכת אתר צה"ל

בשבוע האחרון, סיימה חטיבת האש 215, או בשמה השני עוצבת "עמוד האש" תרגיל חטיבתי מתקדם וראשון מסוגו. עם סיומו, ביקש מפקד החטיבה, אל"ם גדי דרור, להקדיש כמה מילים לחיילים והמפקדים בסדיר ובמילואים שלקחו חלק בתרגיל עוצמתי זה. 

מדבריו של מפקד חטיבת האש, אל"ם גדי דרור: "זה עתה סיימנו תרגיל ראשון מסוגו  לחטיבת האש 215, עוצבת "עמוד האש", בגרסה החדשה והמעודכנת. זהו שלב מבצוע ראשוני, יש לפנינו עוד מספר תרגילים, הכשרות והסמכות, ותהליכים נוספים בכדי להגיע לשלב המבצוע המלא שיושג בתרגיל האוגדתי הקרוב ביוני 2020". 

שיפרנו באופן משמעותי את המוכנות לחירום

"יחד עם זאת, התרגיל היווה שלב מאוד חשוב במוכנות החטיבה ליום פקודה. כעת, לאחר שבוע ימים בהם פעלנו כחטיבת אש ביחידות ובמפקדה, התמודדנו עם אתגרים, פרסנו וירינו (תרגיל טקטי ויבש), תרגלנו ביחד עם מערך הפעלת האש הסדיר באוגדה – הקש"אים והמס"חים, ביצענו תנועות בצירים ההרריים, ביום ובלילה, התמודדנו עם אויב, סייענו לכוחות וביצענו מבצעי אש, ניתן לומר ששיפרנו באופן משמעותי את המוכנות לחירום". 

עוד מוסיף המפקד: "היה זה תרגיל ראשון משימתי לכוחות החטיבה מאז שנת 2016, ולכן חשיבותו בעצם קיומו, ובאיכות שהתרגיל יצא לפועל, וברצוני להביע הערכה לכל העוסקים בהכנת התרגיל, ברמת האוגדה וחיל התותחנים – ובנוסף להביע הערכה עצומה לאנשי המילואים שעמלו רבות בהכנות לתרגיל – ברצף של פעילויות בחודשים האחרונים, דיונים רבים, תרגילים מכינים כגון אימוני המפג"דים, אימון המרא"ם ועוד שלל פעילויות".

"אנשי המילואים הם "חוד החנית של החברה הישראלית" – אנשים שמוכנים לעשות יותר, כדי לשמר כאן עוצמה שתחזיק את עצם קיומה של המדינה. זה לא מובן מאליו ואני מתייחס לכל אחד ואחת מאנשי המילואים שהשתתפו בתרגיל ורוצה לומר בפשטות תודה על מי שאתם ומה שאתם". 

"אנחנו כחטיבת האש של "עוצבת הפלדה" מחוייבים להיות מוכנים לכל זירה ולכל אתגר. להגיע ראשונים לגזרת הפעילות, לתקוף באש בעוצמה את האויב, לסייע לכוחות בקרבות הגנה ובמהלכים התקפיים, ולהביא את האש לסוגיה יבשתית ואווירית למימוש בשדה הקרב. התרגיל שיקף במידה רבה את האתגר – וכעת ניתן לומר שאנחנו מוכנים וערוכים – בעיקר בשל שדרת פיקוד איכותית, שתדע להתגבר על כל קושי ולהביא את היחידות למימוש המשימות".

"כחלק מתפיסת האש, הצטרפו אלינו לאחרונה שתי יחידות חדשות: גדוד המילואים 8194 ויחידת "רוכב שמים" 5353. בחודשים האחרונים למדתי שגדוד 8194 הוא ממש גדוד של "עוצבת עמוד האש" באופי שלו בדבקות במשימה, ובמצוינות. יחידה 5353 התחילה בתרגיל הזה את תהליך עיצובה כיחידת את"ר, קלטה רק לפני שבועיים את הפלוגה הסדירה, וניכר שהמבצעיות שאפיינה את היחידה, תאפיין גם את התהליכים החדשים. את שתי היחידות הללו, אמם כבר ציינו בטקסים ייעודיים, אך בסיום התרח"ט אני מעוניין להביע הערכה על האופן בו התחברתם לחטיבה".

"לגדודים 402, 55 – גדודי התותחים הסדירים, המשיכו להוביל ברוח ובמקצועיות, בפעילות המבצעית ובמוכנות המיידית. לגדודי המילואים 403, 531 – אתם עוגן יציב של רוח המילואים שהזכרתי בדברי לפני כן – חוד החנית, המשיכו בדרך הייחודית שלכם".

אני מעריך מאוד את כל העשייה

"למפח"ט – שהתחדש על ידי שילוב מרכז האש האוגדתי ומפקדת האגד – הדרך עוד ארוכה. ערכנו שלושה תרגילים בחודשים האחרונים, יש כאן קציני מטה איכותיים בסדיר, ואנשי מילואים שפשוט לוקחים על גבם את כל החטיבה. אני מעריך מאוד את כל העשייה".

 "לוחמי ומפקדי עוצבת עמוד האש – היו נכונים והיו דרוכים!

סומך עליכם.

בהצלחה בהמשך הדרך".