מג"ד 55 מסכם תפקיד

היום נפרד סא״ל אסי רחמים, מי שהיווה בשנתיים האחרונות את מפקד גדוד ״דרקון״ של אגד 215, מהלוחמים ומהגדוד וממשיך ליעד הבא שלו כסמח״ט 282

24.07.19
מערכת אתר צה"ל

״את דרכי בחיל התותחנים התחלתי כחייל בגדוד 411 שב- 282", משחזר רחמים את רגעיו הראשונים בגדוד, "השירות כאן הוא מה שגרם לי להתאהב במקצוע התותחנות ולהבין שזהו מקומי. התחלתי כאן כקצין, ולאחר מכן המשכתי כמפקד סוללה ולבסוף הפכתי לסמג"ד ומג"ד, המקום הזה פיתח אותי והפך אותי למפקד שאני היום".

אחד מהרגעים המשמעותיים בדרכו של סא"ל רחמים היה הפיכתו למ"פ בהשלמת הקצונה החילית. "המעבר הזה בין להיות מפקד לבין להיות מי שאחראי להכשיר את המפקדים הבאים של החיל היה דרסטי, אבל גם הרגשתי את האחריות המוטלת עלי ואת החשיבות של מה שאני עושה".

עם סיום תקופתו בהשלמת הקצונה החילית, שירת רחמים כקצין אג״ם 'סיוע אש' באוגדה 91 ומשם הפך לרמ״ד אימונים בצאלים והיווה גם את רמ״ד האימון המתקדם לפני תפקידו הנוכחי.

הרגשתי את החשיבות בהבאת הכוחות שתחתיי לצד הטיפול והדאגה להם ברמה המקצועית והאישית

"אני מרגיש שהתפקידים אשר השפיעו עלי בצורה המשמעותית ביותר היו תפקיד המסו״ל (מפקד סוללה) והמג״ד. אלו שני תפקידים שונים מאוד, אבל גם דומים במהותם. בשני התפקידים הרגשתי את החשיבות בהבאת הכוחות שתחתיי למצב של מוכנות למלחמה לצד הטיפול והדאגה להם ברמה המקצועית והאישית כאחד". 

"אחת הסיבות שאני עצמי החלטתי לצאת לקצונה לפני שנים", מגלה המג"ד, "הייתה ההשראה והמודל שהעניקו לי המפקדים שלי. ובכל יום שעובר אני מנסה גם אני לשמש מודל והשראה לפקודיי״.

תחת פיקודו של סא”ל רחמים עבר גדוד דרקון מספר תעסוקות מבצעיות ותקופות אימון עצימות ומשמעותיות במיוחד. ״היינו בכל גזרה אפשרית בשנתיים האלה", מספר, "לבנון, תול כארם, חוצה שומרון ואילת. כל קו הביא את האתגרים שלו. ביהודה ושומרון למשל, אחד מהחיילים אצלנו ניטרל את המחבל בצומת גיתי אבישר במו ידיו והציל חיי אדם, לזה אנחנו מתאמנים בדיוק".

הדרך בה הם התייחסו לתפקיד ולקחו אותו בשתי ידיים הפכה אותם לחזקים יותר מאי פעם

כעת עם עזיבתו, מביט סא"ל רחמים לאחור בגאווה: "אני עוזב את תפקידי ברגשות מעורבים, מהולים בעצב ושמחה כאחד. אני מלא גאווה בלוחמי ולוחמות הגדוד, הבחירה להגיע ליחידה קרבית היא לא מובנת מאליה היום, והדרך בה הם התייחסו לתפקיד ולקחו אותו בשתי ידיים הפכה אותם לחזקים יותר מאי פעם, וזה דבר שאני סמוך ובטוח שהם ימשיכו לעשות גם בעתיד".