מתגייסים לתותחנים? למ"פ יש משהו להגיד לכם

29.03.20
מערכת אתר צה"ל

שלום לכל המתגייסים החדשים לחיל התותחנים,

אנחנו נמצאים בימים מאתגרים במדינת ישראל, שעומדת מול התפרצות הקורונה העולמית. לכן דווקא היום בחרתי להסביר לכם למה למרות הקושי, ולמרות החששות, למה הגיוס שלכם יהיה חוויה משמעותית שלא תשכחו. 

ייתכן שאתם קצת חוששים, אולי קצת מתרגשים. יום הגיוס מגיע והנה אתם מגיעים לבקו"ם לבושים לבן, מצדיעים לאמא ולאבא (כי אסור להתחבק) ועולים לאוטובוס.

אני הייתי במקום שלכם בדיוק לפני 6 שנים, כשהגעתי ללשכת הגיוס בגבעת התחמושת בירושלים, ומכאן התחיל המסע הגדול שלי עם הצבא. התגייסתי באוגוסט 2014 לגיוס חת״ם, גיוס שבהתחלה לא רציתי, אבל בהמשך זה הפך לסיפור אהבה. במהלך השירות, מצאתי מפקדים שהאמינו בי ודחפו אותי קדימה, גם כשלא האמנתי בעצמי.

לאחר טירונות ואימון מתקדם בשבטה, שובצתי בגדוד "רשף" ושירתי כמפקד צוות. בהמשך, יצאתי לקצונה וחזרתי כמפל״ג (מ״מ בתותחנים) לצוות בתקופת תעסוקה מבצעית באזור יהודה ושומרון, שם למדתי באמת מה זה אומר להיות מפקד. בהמשך השירות לקחתי חלק באירועי ״גן סגור״ בעזה והסלמת ״בין המצרים״ בצפון.

במהלך השירות, לא משנה לאן בדיוק תגיעו, תחוו שלל אתגרים (מסעות,לילות לבנים, הרמת פגזים) ותלמדו מהי חברות אמיתית, עמידה באתגר ומימוש קצה היכולת שלכם.

בימים אלו של משבר, אנחנו אחראיים יותר מכל יום על בטחונה של ישראל ועל המשך התפקוד, גם במצבים קיצוניים. אז כן, יהיה קשה, כן, יהיה מאתגר - אבל אני מאמין שזה הדבר הנכון לעשות כאזרח במדינה, וזו חוויה מעצבת שעליכם לעבור, שתשפיע עליכם בהמשך. אין לנו ארץ אחרת - ועכשיו הגיע התור שלכם. 

חשוב שכל אחד מכם ידע שאנו מחכים לכם, והבסיס ערוך על פי כל ההנחיות, עם כל הציוד וההשלמות שתצטרכו. אנחנו נלווה אתכם בכל קושי, ניתן תשובה לכל שאלה, ונעזור לכם להפוך ללוחמים הכי טובים שיש.

יהיה כיף! בהצלחה לכולם, נתראה בקרוב מאוד. 

יהלי, מסו"ל (מפקד סוללה) ג׳, חטיבה 215 בחיל התותחנים